
Δεξαμενόπλοια μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου μέσω των δανικών στενών είναι αρκετά πιθανό να απορρίψουν τα φορτία τους στη θάλασσα χωρίς τη συμμετοχή πιλότων, οι οποίοι παραδοσιακά παρέχονται στα εν λόγω πλοία, προειδοποίησε πρόσφατα η Ναυτιλιακή Αρχή της χώρας.
Το στενό τμήμα νερού μεταξύ Δανίας και Σουηδίας, στις εκβολές της Βαλτικής Θάλασσας, αποτελεί βασική αρτηρία για τη διά θαλάσσης μεταφορά ρωσικού πετρελαίου προς τις αγορές σε όλο τον κόσμο.
Υπό μία συνθήκη που υπεγράφη το 1857 στην Κοπεγχάγη, όλα τα πλοία έχουν δικαίωμα να πλέουν στα δανικά στενά, με τις Αρχές της χώρας να παρέχουν πιλότους για την ασφαλή πλοήγησή τους.
Ο IMO παροτρύνει τη χρήση πιλότων, η οποία ωστόσο δεν είναι υποχρεωτική. Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, μέλη της δανικής ναυτιλιακής βιομηχανίας ανησυχούν ότι οι κυρώσεις στο ρωσικό εμπόριο θα οδηγήσουν σε αύξηση των πλοίων που δεν θα χρησιμοποιούν πιλότους, με υψηλό τον κίνδυνο περιβαλλοντικής καταστροφής στα ύδατα της χώρας.
Προσώρας, τα πλοία συμμορφώνονται με τις συστάσεις του ΙΜΟ. Τον Αύγουστο, 196 δεξαμενόπλοια διήλθαν από τη Μεγάλη Ζώνη, το κύριο κανάλι στα δανικά στενά, και, σύμφωνα με δεδομένα της Ναυτιλιακής Αρχής της Δανίας, το 95% χρησιμοποίησαν πιλότο. Μάλιστα, το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι ανερχόταν σε 92%.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντοναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν «πολύ αυστηρούς δασμού» στην Ρωσία σε 50 ημέρες εάν δεν υπάρξει…
Σκάφος της Frontex βυθίστηκε στη θαλάσσια περιοχή Βορειοδυτικά της Λέσβου μετά από πρόσκρουση σε ξέρα. Οι έξι επιβαίνοντες παρελήφθησαν καλά στην υγεία τους από…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Η τιμή του Βitcoin ξεπέρασε το επίπεδο των $123.000 για πρώτη φορά σήμερα, Δευτέρα 14 Ιουλίου, σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για το κορυφαίο κρυπτονόμισμα παγκοσμίως.…
Η αξιοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στη ναυτιλία δεν είναι νέα πρακτική, ωστόσο το «Blue Marlin» γίνεται το πρώτο πλοίο εσωτερικής ναυσιπλοΐας παγκοσμίως που αξιοποιεί ηλιακή…
Οι πλωτές ανεμογεννήτριες παρέχουντι μεγαλύτερη ευελιξία χωροθέτησης, μειωμένες οπτικές επιπτώσεις για παράκτιες κοινότητες και τη δυνατότητα για εγκατάσταση μονάδων μεγάλης ισχύος. Στο πλαίσιο αυτό,…
Με ανησυχητικούς ρυθμούς αυξήθηκαν τα περιστατικά πειρατικών επιθέσεων σε εμπορικά πλοία το α΄ εξάμηνο του 2025, σύμφωνα με δεδομένα της ReCAAP. Η αύξηση ανήλθε…
Η ναυλαγορά τακτικών γραμμών εμφανίζει έντονες αυξομειώσεις τις πρώτες ημέρες του Ιουλίου, βάσει δεδομένων της Xeneta. Με την προσφορά να υπερβαίνει τις απαιτήσεις της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ