Δεξαμενόπλοια έμφορτα με ρωσικό πετρέλαιο: Ένας επικείμενος κίνδυνος για τη Δανία;

Δεξαμενόπλοια έμφορτα με ρωσικό πετρέλαιο: Ένας επικείμενος κίνδυνος για τη Δανία;

235
Δεξαμενόπλοια έμφορτα με ρωσικό πετρέλαιο: Ένας επικείμενος κίνδυνος για τη Δανία;

Δεξαμενόπλοια μεταφοράς ρωσικού πετρελαίου μέσω των δανικών στενών είναι αρκετά πιθανό να απορρίψουν τα φορτία τους στη θάλασσα χωρίς τη συμμετοχή πιλότων, οι οποίοι παραδοσιακά παρέχονται στα εν λόγω πλοία, προειδοποίησε πρόσφατα η Ναυτιλιακή Αρχή της χώρας.

Το στενό τμήμα νερού μεταξύ Δανίας και Σουηδίας, στις εκβολές της Βαλτικής Θάλασσας, αποτελεί βασική αρτηρία για τη διά θαλάσσης μεταφορά ρωσικού πετρελαίου προς τις αγορές σε όλο τον κόσμο.

Υπό μία συνθήκη που υπεγράφη το 1857 στην Κοπεγχάγη, όλα τα πλοία έχουν δικαίωμα να πλέουν στα δανικά στενά, με τις Αρχές της χώρας να παρέχουν πιλότους για την ασφαλή πλοήγησή τους.

Ο IMO παροτρύνει τη χρήση πιλότων, η οποία ωστόσο δεν είναι υποχρεωτική. Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, μέλη της δανικής ναυτιλιακής βιομηχανίας ανησυχούν ότι οι κυρώσεις στο ρωσικό εμπόριο θα οδηγήσουν σε αύξηση των πλοίων που δεν θα χρησιμοποιούν πιλότους, με υψηλό τον κίνδυνο περιβαλλοντικής καταστροφής στα ύδατα της χώρας.

Προσώρας, τα πλοία συμμορφώνονται με τις συστάσεις του ΙΜΟ. Τον Αύγουστο, 196 δεξαμενόπλοια διήλθαν από τη Μεγάλη Ζώνη, το κύριο κανάλι στα δανικά στενά, και, σύμφωνα με δεδομένα της Ναυτιλιακής Αρχής της Δανίας, το 95% χρησιμοποίησαν πιλότο. Μάλιστα, το αντίστοιχο ποσοστό πέρυσι ανερχόταν σε 92%.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.