
Ρυθμό ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας 5,2% εφέτος και 2,2% το 2023 προβλέπει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD).
Σε έκθεση για τις προοπτικές των χωρών – μελών της, που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα, η EBRD κάνει λόγο για ισχυρή ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας το πρώτο εξάμηνο του 2022, σε συνέχεια της μεγάλης ανάκαμψης το 2021 μετά την πανδημία του κορονοϊού.
Το ΑΕΠ αυξήθηκε σε ετήσια βάση κατά 8% στο πρώτο τρίμηνο εφέτος και κατά 7,7% στο δεύτερο τρίμηνο.
Οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης εξηγούνται σε κάποιο βαθμό από τη χαμηλή βάση σύγκρισης με το πρώτο εξάμηνο του 2021, αλλά οφείλονται και στην ισχυρή ιδιωτική κατανάλωση και την αύξηση των κρατικών δαπανών.
Οι ισχυρές επιδόσεις των εξαγωγών συνεχίστηκαν, όπως και των εξαγωγών υψηλής τεχνολογίας, οι οποίες ως ποσοστό στο ΑΕΠ πλησιάζουν τώρα αυτές της Γερμανίας.
O τουριστικός τομέα συμβάλει, επίσης, ξανά ισχυρά στη φετινή ανάπτυξη, καθώς η επίδοσή του αναμένεται αντίστοιχη με αυτή του 2019, όταν είχε σημειώσει ρεκόρ.
Ωστόσο, οι βραχυπρόθεσμοι δείκτες εμπιστοσύνης έχουν αρχίσει να κινούνται σε αρνητική κατεύθυνση, σημειώνει η EBRD. O δείκτης υπεύθυνων αγορών (PMI) μειώθηκε στις 48,8 μονάδες τον Αύγουστο λόγω της εξασθένισης της ζήτησης και των χαμηλότερων παραγγελιών – καθώς οι παγκόσμιες αγορές ενέργειας είναι αντιμέτωπες με αυξημένη αβεβαιότητα και αναταραχή και η Ευρωζώνη διατρέχει τον κίνδυνο ύφεσης.
«Καθώς η επιβράδυνση της ανάπτυξης στο τελευταίο διάστημα του έτους φαίνεται αναπόφευκτη, η αύξηση του ΑΕΠ προβλέπεται να φθάσει το 5,2% στο σύνολο του 2022 και το 2,2% το 2023, με την ανάπτυξη να συνεχίζεται, εν μέρει λόγω της υλοποίησης των προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται με επιχορηγήσεις και δάνεια του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της ΕΕ», αναφέρει η έκθεση της EBRD.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Νέες απαιτήσεις με αποδέκτη τόσο τις αεροπορικές εταιρείες όσο και τους προμηθευτές jet fuel θα επιβάλλει η Τουρκία προκειμένου να ενισχυθεί η υιοθέτηση βιώσιμων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ