Κινεζική «μέγγενη» στην αγορά containers;

Κινεζική «μέγγενη» στην αγορά containers;

211
Κινεζική «μέγγενη» στην αγορά containers;

Άκαρπη ήταν η προσπάθεια της κινεζικής CIMC να εξαγοράσει εταιρεία κατασκευής containers του ομίλου Maersk (MCI), κατευνάζοντας εν μέρει ανησυχίες για τα επίπεδα συγκέντρωσης, δίχως όμως να τις εξανεμίζει. Υπενθυμίζεται ότι, λόγω του μπλόκου ευρωπαϊκών και αμερικανικών σχετικών αρχών, η κινεζική εταιρεία εγκατέλειψε τις βλέψεις της.

Η συγχώνευση των δύο εταιρειών θα αύξανε σημαντικά τα ποσοστά συγκέντρωσης στη συγκεκριμένη αγορά, με τη νέα εταιρεία να καταλαμβάνει άνω του 60% του συνολικού μεριδίου της αγοράς παραγωγής reefers, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry. Λαμβάνοντας υπόψη το μερίδιο αγοράς που κατέχει η κινεζική Dong Fang International Container (DFIC), το Πεκίνο θα είχε υπό τον έλεγχό του άνω του 90% της παγκόσμιας παραγωγής μονωμένων/reefer εμπορευματοκιβωτίων.

Σε κάθε περίπτωση, είναι ξεκάθαρο ότι η κινεζική παρουσία είναι ιδιαίτερα έντονη στην εν λόγω αγορά. Στο πλαίσιο της ευρύτερης ανησυχίας που επικρατεί αναφορικά με την εξάρτηση βιομηχανιών και κλάδων από συγκεκριμένες χώρες, η αποτυχία εξαγοράς της MCI από την CIMC συνιστά ένα θετικό νέο, το οποίο όμως δεν είναι επαρκές προκειμένου να απαλύνει υποψίες περί κινεζικής «μέγγενης» στην αγορά των reefers.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.