
Η εκτόξευση του διακινούμενου όγκου εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και ΗΠΑ αντανακλάται στην κατάταξη των λιμένων με τη μεγαλύτερη διακίνηση το α’ εξάμηνο του 2022.
Το εν λόγω χρονικό διάστημα, η Σαγκάη παρέμεινε στην κορυφή των λιμανιών με τη μεγαλύτερη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, καθώς μέσω αυτού διακινήθηκαν 22,54 εκατ. TEUs, σύμφωνα με δεδομένα της Alphaliner. Mε 18.406.900 TEUs, η Σιγκαπούρη κατέλαβε τη δεύτερη θέση, ενώ το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Κίνας, το Νινγκμπό-Ζουσάν, βρέθηκε τρίτο στη σχετική λίστα, με τη διακίνηση να ανέρχεται σε 17.400.000 TEUs, σημειώνοντας αύξηση 8,8% έναντι του α’ εξαμήνου του 2021.
Η Alphaliner σημειώνει ότι το χάσμα μεταξύ Σιγκαπούρης και Νινγκμπό-Ζουσάν μειώθηκε φέτος στα 1,08 εκατ. TEUs έναντι 2,7 εκατ. TEUs έναν χρόνο πριν και 4 εκατ. TEUs πριν από την πανδημία. Μάλιστα ο κινεζικός λιμένας ξεπέρασε τη Σιγκαπούρη στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων το β’ τρίμηνο, απόρροια κυρίως των lockdown στη Σαγκάη τον Απρίλιο και τον Μάιο. Το Νινγκμπό-Ζουσάν επωφελήθηκε από τα περιοριστικά μέτρα στη Σαγκάη, καθώς πολλά containerships προσπάθησαν να αποφύγουν τις καθυστερήσεις στον εν λόγω λιμένα. Πάντως, παρά την επιστροφή της Σαγκάης στην «ενεργό δράση» τον περασμένο Ιούλιο, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο Νινγκμπό-Ζουσάν σημείωσε άνοδο 26%, στα 3,28 εκατ. TEUs τον ίδιο μήνα.
Σενζέν (14,4 εκατ. TEUs) και Τσινγκτάο (12,47 εκατ. TEUs) έκλεισαν την κορυφαία πεντάδα των λιμανιών εμπορευματοκιβωτίων για το α’ εξάμηνο. Από ευρωπαϊκής πλευράς, συναντάται το Ρότερνταμ στην 11η θέση, η Αμβέρσα στη 13η θέση και το Αμβούργο στην 20ή θέση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ