Hyundai Heavy Industries: Ποιο το μέλλον της πρόωσης στη ναυτιλία

Hyundai Heavy Industries: Ποιο το μέλλον της πρόωσης στη ναυτιλία

268
Hyundai Heavy Industries: Ποιο το μέλλον της πρόωσης στη ναυτιλία

Παρουσία διακεκριμένων μελών της ναυτιλιακής βιομηχανίας και στελεχών του νοτιοκορεατικού κολοσσού Hyundai Heavy Industries, πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση «Customer Day 2022» της Hyundai Heavy Industries – Engine & Machinery Division (HHI EMD) στη Γλυφάδα, την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου και την Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου.

Η εκδήλωση επικεντρώθηκε στις τεχνολογίες πρόωσης των πλοίων του μέλλοντος, με την ΗΗΙ να παρουσιάζει τα πρόσφατα επιτεύγματά της αλλά και τις βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες φιλοδοξίες της, αποδεικνύοντας έμπρακτα την ισχυρή θέση της στην ελληνική αγορά.

Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν υψηλόβαθμα στελέχη της ΗΗΙ από την Κορέα, καθώς και στελέχη του γραφείου της HHI στην Ελλάδα. Την εκδήλωση χαιρέτισε εκ μέρους της HHI ο κ. An Kwang-Hean, πρόεδρος της HHI EMD.

Στην αρχική του τοποθέτηση, ο κ. Τσαλαπάτης, ο οποίος διαθέτει εκτενή και πολυετή εμπειρία στη ναυπηγική τεχνολογία (MAN, Costamare Shipping), αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στον κρίσιμο ρόλο των συνεργασιών στην ευρύτερη ναυτιλιακή βιομηχανία, προκειμένου να καταστούν εφικτά σημαντικά επιτεύγματα που σχετίζονται με τον περιορισμό των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τη ναυτιλία. Στο ίδιο κλίμα κινήθηκε και η ομιλία του κ. Φιστέ, επισημαίνοντας την ανάγκη λήψης δράσεων προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της απανθρακοποίησης.

Το πρώτο μέρος της παρουσίασης της HHI-EMD επικεντρώθηκε στις τάσεις που αναδύονται εντός της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αντικτύπου της ναυτιλίας. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε ότι, στην αγορά παραγγελιών, το ενδιαφέρον για πλοία κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων αυξάνεται ολοένα και περισσότερο, με το LNG, τη μεθανόλη και την αμμωνία να διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο.

Επιπλέον, τα στελέχη της HHI στάθηκαν στις νομοθετικές αλλαγές και στην επίδρασή τους στη ναυτιλία. Στο πλαίσιο αυτό αναλύθηκαν μερικώς οι επιλογές των εταιρειών ως προς τα εναλλακτικά καύσιμα, ενώ η HHI επανέλαβε τη θέση της για το LNG και τον πρωτεύοντα ρόλο του ως εναλλακτικό καύσιμο με ορίζοντα το 2040.

Παράλληλα, η παρουσίαση στάθηκε στα διαφορετικά προτερήματα αλλά και στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν η ανάπτυξη και η εμπορική χρήση καθενός εκ των εναλλακτικών καυσίμων. Σε κάθε περίπτωση, πληθώρα προκλήσεων είναι σε σημαντικό βαθμό κοινές, όπως η ανάπτυξη και η διαθεσιμότητα υποδομών τροφοδοσίας και αποθήκευσης, αλλά και το κόστος τους.

Ποιο το επικρατέστερο ναυτιλιακό καύσιμο μετά το LNG;

Σε τοποθέτησή του, ο πρόεδρος της MARTECMA και Advanced Engineering Services, κ. Σταύρος Χατζηγρηγόρης, εξέφρασε την ανάγκη εστίασης των διαθέσιμων πόρων σε λιγότερα από πέντε ή έξι διαφορετικά εναλλακτικά καύσιμα, για τη μεγιστοποίηση των οφελών για τον κλάδο, ενώ απηύθυνε ερώτημα για το ποιο εναλλακτικό καύσιμο αναμένουν πως θα αντικαταστήσει το LNG, ως επικρατέστερο για το μέλλον της πρόωσης των πλοίων.

Όταν η μεθανόλη και η αμμωνία καταδείχθηκαν ως σημαντικοί υποψήφιοι, ο κ. Χατζηγρηγόρης σχολίασε ότι η υιοθέτηση της αμμωνίας αντιμετωπίζει δύο κύριες προκλήσεις: το γεγονός ότι πρόκειται για μια τοξική ουσία, αλλά και το ότι η ναυτιλία θα πρέπει να ανταγωνιστεί τη βιομηχανία λιπασμάτων για την αγορά της. Η δεύτερη πρόκληση σημαίνει πως η τιμή της είναι και αναμένεται να παραμείνει σε τόσο υψηλά επίπεδα, που θα την καταστήσουν οικονομικά μη ανταγωνιστική.

Ενδοιασμούς για τη δυνατότητα υιοθέτησης της αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου εξέφρασε και ο κ. Δημήτρης Α. Χελιώτης, τεχνικός διευθυντής και COO της Target Marine.

Ο αντίλογος των στελεχών της HHI βασίστηκε στο επιχείρημα ότι η αμμωνία αναμένεται να διαδραματίσει κεντρικό ρόλο στο μακροπρόθεσμο μέλλον. Η τιμή της τότε είναι δύσκολο να υπολογιστεί με τα κριτήρια του σήμερα, καθώς εκτιμάται ότι θα λάβουν χώρα σημαντικές επενδύσεις, που θα αυξήσουν την προσφορά της.

2nd Day

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.