Το Αζερμπαϊτζάν και η νέα εμπορική πραγματικότητα στην Κασπία Θάλασσα

Το Αζερμπαϊτζάν και η νέα εμπορική πραγματικότητα στην Κασπία Θάλασσα

169
Το Αζερμπαϊτζάν και η νέα εμπορική πραγματικότητα στην Κασπία Θάλασσα

Αυξημένη είναι η κινητικότητα στο λιμάνι του Μπακού, όπως προκύπτει από τα τελευταία δεδομένα για την εμπορική δραστηριότητα. Ειδικότερα, η αύξηση του όγκου του ξηρού φορτίου που διακινήθηκε στο λιμάνι έφτασε το 15,7%, καθώς το α’ εξάμηνο του τρέχοντος έτους μεταφέρθηκαν 666.000 τόνοι σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους, όταν διακινήθηκαν 576.000 τόνοι φορτίου.

Το βασικότερο μέρος των ξηρών φορτίων που μεταφέρονται μέσω του λιμένα είναι λιπάσματα, που εξάγονται σε χώρες της Κεντρικής Ασίας, όπως η Γεωργία, στην Τουρκία και σε ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες.

Οι ροές φορτίων κυρίως ενέργειας από τα λιμάνια της Κεντρικής Ασίας προς την Ευρώπη έχουν αναζωπυρωθεί μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, καθώς οι χώρες της Γηραιάς Ηπείρου επιχειρούν να παρακάμψουν τη Ρωσία. Στο πλαίσιο αυτό, το Trans-Caspian International Transport Route (TITR), κοινώς γνωστό ως Middle Corridor, αποτελεί μια ρεαλιστική επιλογή. Αιχμή του δόρατος του συγκεκριμένου εμπορικού διαδρόμου αποτελεί ο λιμένας του Μπακού. Στο εν λόγω route συμμετέχουν το Αζερμπαϊτζάν, η Γεωργία, το Καζακστάν και η Τουρκία.

Το Αζερμπαϊτζάν είναι η μόνη καυκάσια χώρα με λιμάνι στην Κασπία Θάλασσα, στο οποίο καταφθάνουν εμπορεύματα από το Τουρκμενιστάν και το Καζακστάν. Παράλληλα, είναι ζωτικής σημασίας για τις μεταφορτώσεις εμπορευμάτων μεταξύ Ευρώπης και Κίνας.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.