
Η Rolls-Royce και η ιταλική εταιρεία κατασκευής σκαφών αναψυχής Sanlorenzo ανακοίνωσαν, κατά την έναρξη του Cannes Yachting Festival 2022, πως σχεδιάζουν να αναπτύξουν και να κατασκευάσουν ένα μεγάλο γιοτ, το οποίο θα διαθέτει σύστημα πρόωσης με κινητήρες κατανάλωσης μεθανόλης.
Το καινοτόμο σκάφος θα διαθέτει δύο κινητήρες mtu Series 4000, οι οποίοι θα εξασφαλίζουν ανθρακική ουδετερότητα μέσω της κατανάλωσης «πράσινης» μεθανόλης ως καυσίμου, με την παράδοσή του να είναι προγραμματισμένη για το 2026.
Αναφερόμενη στη νέα συνεργασία, η Denise Kurtulus, αντιπρόεδρος του τμήματος Global Marine της Rolls-Royce Power Systems, δήλωσε: «Στη Rolls-Royce εργαζόμαστε για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του ναυτιλιακού κλάδου, και η συγκεκριμένη συμφωνία αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Η συνθετική μεθανόλη που παράγεται χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές αποτελεί το προφανές καύσιμο του μέλλοντος για πολλές εφαρμογές στον ναυτιλιακό κλάδο, συμπεριλαμβανομένων και των συστημάτων πρόωσης των σκαφών αναψυχής. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η μεθανόλη είναι ένα υγρό εύκολα διαχειρίσιμο και οι άνθρωποι είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση του, καθώς είναι ήδη διαθέσιμο στα λιμάνια σήμερα. Η Sanlorenzo είναι ένας από τους πλέον καινοτόμους κατασκευαστές σκαφών αναψυχής και αποτελεί τον ιδανικό συνεργάτη για το εν λόγω έργο».
Το πλάνο είναι να κατασκευαστεί ένα μεγάλο πολυτελές γιοτ από τη Sanlorenzo, το οποίο θα είναι προσαρμοσμένο στον νέο τύπο συστήματος πρόωσης και στις απαιτήσεις του. Οι δύο εταίροι θεωρούν το εν λόγω εγχείρημα πρόκληση, καθώς η ενεργειακή πυκνότητα της μεθανόλης είναι περίπου 50% χαμηλότερη από εκείνη του ντίζελ, κάτι που σημαίνει ότι οι δεξαμενές καυσίμου θα πρέπει να είναι περίπου διπλάσιες προκειμένου να εξασφαλίζουν την ίδια αυτονομία με το καύσιμο ντίζελ. Από την άλλη μεριά, οι απαιτήσεις ασφαλείας τυχαίνει να είναι δυνητικά χαμηλότερες σε σχέση με εκείνες άλλων καυσίμων και τεχνολογιών, καθώς η μεθανόλη δεν είναι τοξική. Σύμφωνα με την Denise Kurtulus, από μηχανικής απόψεως, ένας κινητήρας κατανάλωσης μεθανόλης αποτελεί τον ιδανικό συμβιβασμό για το μέλλον των θαλάσσιων κινητήρων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…

Την επιχειρησιακή της εμβέλεια επεκτείνει δυναμικά η China Eastern Airlines, καθώς, σύμφωνα με την ίδια, εγκαινίασε τη μεγαλύτερη σε απόσταση απευθείας εμπορική πτήση στον…

Η μεγαλύτερη σε μήκος και βαθύτερη υποθαλάσσια οδική σήραγγα στον κόσμο κατασκευάζεται στη Νορβηγία, με σκοπό να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ των μεγάλων…

Σε μια κρίσιμη συγκυρία για την ενεργειακή θωράκιση της Ευρώπης, ένεκα της ρωσικής «απεξάρτησης», η Γερμανία επιταχύνει τις διαδικασίες στις υποδομές Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου…

Το όνομά του βρίσκεται συχνά στο λεξικό των ναυτικών, το εικόνισμά του σε κάθε ελληνόκτητο πλοίο, σε κάθε σπίτι που έχει ανθρώπους στη θάλασσα. Θεωρείται…

Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards πραγματοποιήθηκαν την Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025 και για ακόμη μία χρονιά αποτέλεσαν σημείο συνάντησης προσωπικοτήτων της ναυτιλιακής κοινότητας.…

Στις 3 Δεκεμβρίου, η Πρεσβεία και το Γενικό Προξενείο του Παναμά στην Ελλάδα πραγματοποίησαν το πρώτο τους Διεθνές Συνέδριο με τίτλο «Παναμάς: Ένας Στρατηγικός…

Οι πρόσφατες βροχοπτώσεις ενίσχυσαν με περίπου 15 εκατομμύρια κυβικά τα αποθέματα της ΕΥΔΑΠ. Ωστόσο, σύμφωνα με την εταιρεία ακόμα υστερούμε κατά 200 εκατομμύρια κυβικά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ