
Η Rolls-Royce και η ιταλική εταιρεία κατασκευής σκαφών αναψυχής Sanlorenzo ανακοίνωσαν, κατά την έναρξη του Cannes Yachting Festival 2022, πως σχεδιάζουν να αναπτύξουν και να κατασκευάσουν ένα μεγάλο γιοτ, το οποίο θα διαθέτει σύστημα πρόωσης με κινητήρες κατανάλωσης μεθανόλης.
Το καινοτόμο σκάφος θα διαθέτει δύο κινητήρες mtu Series 4000, οι οποίοι θα εξασφαλίζουν ανθρακική ουδετερότητα μέσω της κατανάλωσης «πράσινης» μεθανόλης ως καυσίμου, με την παράδοσή του να είναι προγραμματισμένη για το 2026.
Αναφερόμενη στη νέα συνεργασία, η Denise Kurtulus, αντιπρόεδρος του τμήματος Global Marine της Rolls-Royce Power Systems, δήλωσε: «Στη Rolls-Royce εργαζόμαστε για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του ναυτιλιακού κλάδου, και η συγκεκριμένη συμφωνία αποτελεί ένα μεγάλο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Η συνθετική μεθανόλη που παράγεται χρησιμοποιώντας ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές αποτελεί το προφανές καύσιμο του μέλλοντος για πολλές εφαρμογές στον ναυτιλιακό κλάδο, συμπεριλαμβανομένων και των συστημάτων πρόωσης των σκαφών αναψυχής. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η μεθανόλη είναι ένα υγρό εύκολα διαχειρίσιμο και οι άνθρωποι είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση του, καθώς είναι ήδη διαθέσιμο στα λιμάνια σήμερα. Η Sanlorenzo είναι ένας από τους πλέον καινοτόμους κατασκευαστές σκαφών αναψυχής και αποτελεί τον ιδανικό συνεργάτη για το εν λόγω έργο».
Το πλάνο είναι να κατασκευαστεί ένα μεγάλο πολυτελές γιοτ από τη Sanlorenzo, το οποίο θα είναι προσαρμοσμένο στον νέο τύπο συστήματος πρόωσης και στις απαιτήσεις του. Οι δύο εταίροι θεωρούν το εν λόγω εγχείρημα πρόκληση, καθώς η ενεργειακή πυκνότητα της μεθανόλης είναι περίπου 50% χαμηλότερη από εκείνη του ντίζελ, κάτι που σημαίνει ότι οι δεξαμενές καυσίμου θα πρέπει να είναι περίπου διπλάσιες προκειμένου να εξασφαλίζουν την ίδια αυτονομία με το καύσιμο ντίζελ. Από την άλλη μεριά, οι απαιτήσεις ασφαλείας τυχαίνει να είναι δυνητικά χαμηλότερες σε σχέση με εκείνες άλλων καυσίμων και τεχνολογιών, καθώς η μεθανόλη δεν είναι τοξική. Σύμφωνα με την Denise Kurtulus, από μηχανικής απόψεως, ένας κινητήρας κατανάλωσης μεθανόλης αποτελεί τον ιδανικό συμβιβασμό για το μέλλον των θαλάσσιων κινητήρων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ