
Ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση για τον επαναπατρισμό των 49 ναυτικών-ομήρων στα ελληνικά δεξαμενόπλοια που είχαν καταληφθεί από τους Φρουρούς της Επανάστασης στις 27 Μάϊου 2022. Σύμφωνα με την ΠΕΝΕΝ, κατά την πρόσφατη επίσκεψη ελληνικού κλιμακίου που έγινε στο Ιράν, η ιρανική πλευρά έκανε ένα σημαντικό βήμα πίσω, δέχτηκε και συμφώνησε στην αντικατάσταση των δύο πληρωμάτων.
Οι ιρανικές αρχές έχουν μειώσει την ένοπλη φρουρά που βρίσκεται στα δύο ελληνόκτητα δεξαμενόπλοια, επιτρέπουν την επικοινωνία των ναυτικών με τις οικογένειές τους ενώ παρέχουν τα αναγκαία φάρμακα σε εκείνους που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΠΕΝΕΝ η αρχή του απεγκλωβισμού πιθανότατα θα ξεκινήσει από σήμερα Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου με την επιστροφή του Έλληνα Ανθυποπλοιάρχου του πλοίου “Prudent Warrior”. Σύμφωνα με πληροφορίες, την Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου αναμενόταν να του χορηγηθεί η σχετική βίζα. Στο δεύτερο πλοίο “Delta Poseidon”, στο οποίο ο αριθμός των Ελλήνων είναι 9 άτομα, η αντικατάστασή τους θα γίνει τις επόμενες μέρες και στην επιστροφή θα είναι το σύνολο του ελληνικού πληρώματος.
Ανάλογες ενέργειες δρομολογούνται παράλληλα και για τους αλλοδαπούς ναυτικούς των δύο δεξαμενόπλοιων.
Το σύνολο των Ελλήνων ναυτικών θα αντικατασταθεί με αλλοδαπούς, εκτός από έναν Έλληνα ο οποίος επιθυμεί την παραμονή του στο πλοίο, σημειώνει η ΠΕΝΕΝ.
Πάντως, σε ό,τι αφορά την απελευθέρωση των πλοίων η κατάσταση παραμένει “θολή” και το τοπίο δεν πρόκειται να ξεκαθαρίσει, τουλάχιστον στον μήνα Σεπτέμβριο, αφού οι Ιρανοί ζητούν μία σειρά εγγυήσεις από την ελληνική πλευρά στις οποίες δεν διαφαίνεται λύση στον ορίζοντα.
Τελευταία Ενημέρωση: Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου – 20.30
Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, Έλληνας ναυτικός, μέλος του πληρώματος του Delta Poseidon, έχει ήδη αναχωρήσει για την Ελλάδα.
Μετά απο μακρά και συστηματική προσπάθεια της Ελληνικής #Κυβέρνησης, αναχώρησε ήδη για την #Ελλάδα ο Έλληνας ναυτικός του πλοίου Delta Poseidon το οποίο, όπως είναι γνωστό, κρατείται παράνομα στο #Ιράν. Καλή επιστροφή.#ΥΝΑΝΠ @naftilias @HCoastGuard
— Giannis Plakiotakis (@G_Plakiotakis) September 12, 2022
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ