Κίνα-ΗΠΑ: Οι δύο διαφορετικές όψεις της ναυλαγοράς

Κίνα-ΗΠΑ: Οι δύο διαφορετικές όψεις της ναυλαγοράς

164
Κίνα-ΗΠΑ: Οι δύο διαφορετικές όψεις της ναυλαγοράς

Περαιτέρω πτώση σημειώθηκε στη ναυλαγορά των containerships, με επίκεντρο ένα εκ των κυρίων routes στη ναυτιλία γραμμών και συγκεκριμένα Σαγκάης και Λος Άντζελες. Ειδικότερα, οι ναύλοι στη spot αγορά στο συγκεκριμένο route κατέγραψαν πτώση 14% σε εβδομαδιαία (1/7 – 7/7) βάση και διαμορφώθηκαν στα $4.782/FEU. Αξίζει να σημειωθεί ότι την εβδομάδα 18-24 Αυγούστου, οι ναύλοι στο εν λόγω route ήταν ίσοι με $6.127/FEU.

Είναι άξιο αναφοράς ότι οι ναύλοι από τη Σαγκάη στη Νέα Υόρκη ανήλθαν σε $8.957/FEU, αφότου σημείωσαν πτώση 4%. Συνεπώς, υπάρχει διαφορά ύψους $4.175 για τη μεταφορά ενός εμπορευματοκιβωτίου (FEU) από την Κίνα (Σαγκάη) στην Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ (Νέα Υόρκη) έναντι της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ (Λος Άντζελες).

O δείκτης WCI της Drewry διαμορφώθηκε στα $5.378,68/FEU αφότου κατέγραψε πτώση 5%. Η εβδομάδα 1/7 έως 7/7 είναι η 28η συνεχόμενη εβδομάδα που ο δείκτης καταγράφει πτώση. Μάλιστα, ο δείκτης βρίσκεται σε κατά 47% χαμηλότερα επίπεδα σε ετήσια βάση.

Παράλληλα, οι πτωτικές τάσεις δεν ήταν εξίσου έντονες σε όλα τα routes. Στα fronthaul routes της αγοράς, εκείνο μεταξύ Σαγκάης και Γένοβας παραμένει σε υψηλά επίπεδα, με τους ναύλους να διαμορφώνονται στα $7.884/FEU. Παρόμοια εικόνα παρουσιάζεται και στο route Σαγκάη – Ρότερνταμ, όπου οι ναύλοι κατέγραψαν μικρή πτώση 2% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $7.435/FEU.

Τέλος, η Drewry εκτιμά ότι ο δείκτης WCI θα καταγράψει περαιτέρω πτώση τις ερχόμενες εβδομάδες.

1

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.