
Σημαντική αύξηση του στόλου των containerships διαφαίνεται από το 2023 και μετά, καθώς η πολύ καλή ναυλαγορά το 2021 ώθησε τους πλοιοκτήτες σε μαζικές παραγγελίες, ενώ σταθερή διαφαίνεται η ζήτηση για νεότευκτα και φέτος.
Σύμφωνα με έκθεση της Clarksons, στις αρχές Αυγούστου το orderbook των containerships ήταν στα 7 εκατ. TEUs, ενώ ως ποσοστό του υφιστάμενου στόλου αγγίζει το 28%, όταν το δ’ τρίμηνο του 2020 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 8%. Η Clarksons εκτιμά ότι, μεταξύ 2023 και 2024, θα παραδοθούν 5,2 εκατ. TEUs, με αποτέλεσμα η αύξηση της χωρητικότητας να αγγίξει το 8,1% το επόμενο έτος και το 7% το 2024.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει επίσης το γεγονός ότι το 58% της χωρητικότητας που παραγγέλθηκε φέτος θα μπορεί να καταναλώνει εναλλακτικά καύσιμα, σημειώνοντας σημαντική αύξηση από το αντίστοιχο 23% του 2021. Στις αρχές Αυγούστου, το orderbook των containerships με δυνατότητα κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων κινούνταν στο 32%. Αξίζει να σημειωθεί ότι η αύξηση της προσφοράς πλοίων σε κάθε ναυτιλιακή αγορά μόνο θετικό οιωνό δεν αποτελεί, καθώς οδηγεί σε μείωση των ναύλων. Στην περίπτωση των containerships, πάντως, σημαντικό επίσης ρόλο για την απόδοση της αγοράς θα διαδραματίσει η συνέχιση ή μη της λιμενικής συμφόρησης.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ