Η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου

Η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου

301
Η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου

Σε πτωτική πορεία εμφανίζεται η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.

Πιο συγκεκριμένα, τον Ιούνιο του 2022, ο ελληνικός εμπορικός στόλος (100 ΚΟΧ και άνω) κατέγραψε πτώση 0,2% σε αριθμό πλοίων και πτώση 2,2% σε όρους χωρητικότητας σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2021. Βάσει των δεδομένων Ιουνίου, ο ελληνικός εμπορικός στόλος απαρτίζεται από 1.834 πλοία, αθροιστικής χωρητικότητας 38.963.825 κόρων.

Το 41% αυτών (744) είναι επιβατηγά πλοία, ενώ το 21% (376) είναι φορτηγά και το 24% (445) δεξαμενόπλοια. Σε ετήσια βάση, τα επιβατηγά πλοία του ελληνικού εμπορικού στόλου αυξήθηκαν κατά 3,6%, ενώ τα φορτηγά και τα δεξαμενόπλοια μειώθηκαν κατά 4,8% και 3,9% αντίστοιχα.

Σε όρους χωρητικότητας, τον σημαντικότερο ρόλο στα πλοία του ελληνικού εμπορικού στόλου διαδραματίζουν τα δεξαμενόπλοια, τα οποία καταλαμβάνουν ποσοστό 68% επί της συνολικής χωρητικότητας.

Το 65,3% των πλοίων (1.198) έχουν χωρητικότητα έως 3.000 κόρους έκαστο και συνεπώς καταλαμβάνουν ποσοστό 1,6% επί της συνολικής χωρητικότητας του στόλου. Το 11,6% των πλοίων (213) έχουν χωρητικότητα μεταξύ των 3.000 και 7.000 κόρων έκαστο και αθροιστικά καταλαμβάνουν ποσοστό 7,6% επί της συνολικής χωρητικότητας του στόλου. Το 24,1% των πλοίων (423) έχουν χωρητικότητα μεγαλύτερη των 30.000 κόρων και αθροιστικά καταλαμβάνουν ποσοστό 91% επί της συνολικής χωρητικότητας του στόλου.

Όσον αφορά την ηλικία του ελληνικού εμπορικού στόλου, το 41% των πλοίων (745) έχουν ηλικία έως 20 έτη. Ειδικότερα, το 5% του στόλου (96) έχουν ηλικία έως πέντε έτη. Καθώς τον Ιούνιο του 2021 υπήρχαν 101 πλοία στο ελληνικό νηολόγιο ηλικίας έως πέντε ετών, σε ετήσια βάση σημειώθηκε μείωση 5%. Από την άλλη, στην ίδια ηλικιακή ομάδα, σε όρους χωρητικότητας σημειώθηκε άνοδος 12,2% σε ετήσια βάση, παρότι τα πλοία μειώθηκαν. Συνεπώς, διαφαίνεται ότι τα πλοία που εγγράφονται πλέον στο ελληνικό νηολόγιο είναι μεγαλύτερης χωρητικότητας.

Επιπλέον, από το σύνολο του ελληνικού εμπορικού στόλου, το 13% (234 πλοία) έχουν ηλικία μεταξύ των 20 και των 30 ετών, ενώ το 47% (855 πλοία) έχουν ηλικία μεγαλύτερη των 30 ετών. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι τα εν λόγω πλοία είναι μικρότερης χωρητικότητας. Στην ηλικιακή ομάδα 20 έως 30 ετών ανήκει το 3,1% της συνολικής χωρητικότητας του στόλου, ενώ στην ηλικία άνω των 30 ετών το 7,5%.

Συνεπώς, σχεδόν εννέα στα δέκα πλοία (89,4%) σε όρους χωρητικότητας έχουν ηλικία μικρότερη των 20 ετών.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.