
Σε πτωτική πορεία εμφανίζεται η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ.
Πιο συγκεκριμένα, τον Ιούνιο του 2022, ο ελληνικός εμπορικός στόλος (100 ΚΟΧ και άνω) κατέγραψε πτώση 0,2% σε αριθμό πλοίων και πτώση 2,2% σε όρους χωρητικότητας σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2021. Βάσει των δεδομένων Ιουνίου, ο ελληνικός εμπορικός στόλος απαρτίζεται από 1.834 πλοία, αθροιστικής χωρητικότητας 38.963.825 κόρων.
Το 41% αυτών (744) είναι επιβατηγά πλοία, ενώ το 21% (376) είναι φορτηγά και το 24% (445) δεξαμενόπλοια. Σε ετήσια βάση, τα επιβατηγά πλοία του ελληνικού εμπορικού στόλου αυξήθηκαν κατά 3,6%, ενώ τα φορτηγά και τα δεξαμενόπλοια μειώθηκαν κατά 4,8% και 3,9% αντίστοιχα.
Σε όρους χωρητικότητας, τον σημαντικότερο ρόλο στα πλοία του ελληνικού εμπορικού στόλου διαδραματίζουν τα δεξαμενόπλοια, τα οποία καταλαμβάνουν ποσοστό 68% επί της συνολικής χωρητικότητας.
Το 65,3% των πλοίων (1.198) έχουν χωρητικότητα έως 3.000 κόρους έκαστο και συνεπώς καταλαμβάνουν ποσοστό 1,6% επί της συνολικής χωρητικότητας του στόλου. Το 11,6% των πλοίων (213) έχουν χωρητικότητα μεταξύ των 3.000 και 7.000 κόρων έκαστο και αθροιστικά καταλαμβάνουν ποσοστό 7,6% επί της συνολικής χωρητικότητας του στόλου. Το 24,1% των πλοίων (423) έχουν χωρητικότητα μεγαλύτερη των 30.000 κόρων και αθροιστικά καταλαμβάνουν ποσοστό 91% επί της συνολικής χωρητικότητας του στόλου.
Όσον αφορά την ηλικία του ελληνικού εμπορικού στόλου, το 41% των πλοίων (745) έχουν ηλικία έως 20 έτη. Ειδικότερα, το 5% του στόλου (96) έχουν ηλικία έως πέντε έτη. Καθώς τον Ιούνιο του 2021 υπήρχαν 101 πλοία στο ελληνικό νηολόγιο ηλικίας έως πέντε ετών, σε ετήσια βάση σημειώθηκε μείωση 5%. Από την άλλη, στην ίδια ηλικιακή ομάδα, σε όρους χωρητικότητας σημειώθηκε άνοδος 12,2% σε ετήσια βάση, παρότι τα πλοία μειώθηκαν. Συνεπώς, διαφαίνεται ότι τα πλοία που εγγράφονται πλέον στο ελληνικό νηολόγιο είναι μεγαλύτερης χωρητικότητας.
Επιπλέον, από το σύνολο του ελληνικού εμπορικού στόλου, το 13% (234 πλοία) έχουν ηλικία μεταξύ των 20 και των 30 ετών, ενώ το 47% (855 πλοία) έχουν ηλικία μεγαλύτερη των 30 ετών. Ωστόσο, αξίζει να σημειωθεί ότι τα εν λόγω πλοία είναι μικρότερης χωρητικότητας. Στην ηλικιακή ομάδα 20 έως 30 ετών ανήκει το 3,1% της συνολικής χωρητικότητας του στόλου, ενώ στην ηλικία άνω των 30 ετών το 7,5%.
Συνεπώς, σχεδόν εννέα στα δέκα πλοία (89,4%) σε όρους χωρητικότητας έχουν ηλικία μικρότερη των 20 ετών.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στις ΗΠΑ θα επιβάλλεται δασμός 30% από την 1η Αυγούστου, ανέφερε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ…
Συνέχεια στο μπαράζ των διεθνών συμφωνιών με επίκεντρο τις προμήθειες υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) έδωσαν πρόσφατα Petronas και Venture Global. Συγκεκριμένα, η Petronas, μέσω…
Με μια φαντασμαγορική τελετή, η Royal Caribbean καλωσόρισε πρόσφατα το νεότευκτο «Star of the Seas» στον στόλο της. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το «Star…
Περιορισμένες ήταν οι πρόσφατες μεταβολές στη ναυλαγορά των LNG carriers, με τις προκλήσεις να επιμένουν. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
Οι εξελίξεις στον χάρτη του παγκόσμιου εμπορίου κατά τη διάρκεια του α΄ εξαμήνου του 2025 βρίσκονται στο επίκεντρο της πρόσφατης έκθεσης «Global Trade Update»…
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ