
															
															Ανησυχία επικρατεί αναφορικά με τις εφοδιαστικές αλυσίδες, με επίκεντρο το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς η απεργία στο λιμάνι του Felixstowe έχει οδηγήσει σε σημαντική συμφόρηση. Το γεγονός αυτό προκαλεί πονοκεφάλους και για τις εταιρείες λιανικής, με τις ανησυχίες να αφορούν ακόμα και την περίοδο των Χριστουγέννων, που παραδοσιακά συνιστά την πιο κερδοφόρα περίοδο για τον κλάδο.
Συγκεκριμένα, με δεδομένο τη συνέχεια της απεργίας στο εν λόγω λιμάνι έπειτα από οκτώ ημέρες, οι κίνδυνοι καθυστερήσεων των εμπορευμάτων για την περίοδο των Χριστουγέννων μοιάζουν ολοένα και πιο πιθανοί. Σύμφωνα με το Bloomberg, λόγω της συγκεκριμένης απεργίας, ελλοχεύει ο κίνδυνος αλυσιδωτών επιδράσεων στις εφοδιαστικές αλυσίδες.
Ταυτόχρονα, ενδιαφέρον παρουσιάζει η τοποθέτηση της διοίκησης του λιμένα του Felixstowe, καθώς υπήρξε ισχυρισμός πως το σωματείο Unite, το οποίο κατέχει πρωταρχικό ρόλο στην απεργία, δεν επέτρεψε σε αρκετά μέλη του να ψηφίσουν στην πρόταση της διαχειρίστριας εταιρείας περί μισθολογικών αλλαγών.
Παράλληλα, σημειώνεται ότι ο λιμένας ταλανίζεται ακόμη από τη συμφόρηση που είχε καταγραφεί εντός του προηγούμενου έτους. Στο πλαίσιο αυτό, ακόμα και αν η απεργία σταματήσει τις επόμενες ημέρες, φαινόμενα συμφόρησης κατά μήκος των εφοδιαστικών αλυσίδων τόσο του Ηνωμένου Βασιλείου όσο και της Ευρώπης δύσκολα θα αποφευχθούν.
Επισημαίνεται ότι ο λιμένας του Southampton, που βρίσκεται υπό τη διαχείριση της DP World, ευνοείται από την παρούσα κατάσταση. Πιο συγκεκριμένα, οι αφίξεις containerships σε όρους μεταφορικής ικανότητας έχουν καταγράψει σημαντική άνοδο.
H οκταήμερη απεργία στο λιμάνι του Felixstowe ξεκίνησε την Κυριακή 21 Αυγούστου.
Φωτό: Andy Rain/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ