
Σημαντική πρόοδο αναφορικά με τη φιλοδοξία του να καταστεί το πρώτο πλήρως ανθρακικά ουδέτερο λιμάνι του Ηνωμένου Βασιλείου φαίνεται πως πραγματοποιεί το λιμάνι του Heysham. Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε πρόσφατη ανακοίνωσή του, το λιμάνι έχει μειώσει τις εκπομπές των δραστηριοτήτων του σε σημαντικό βαθμό, σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα κατά 90%.
Ειδικότερα, πληθώρα οχημάτων και σημαντικό μέρος του εξοπλισμού του λιμένα αξιοποιούν για τη λειτουργία τους είτε ηλεκτρική ενέργεια είτε Hydrotreated Vegetable Oil (HVO). Παρότι ο τελικός στόχος του διαχειριστή του λιμένα είναι να αξιοποιεί 100% ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια για τις λιμενικές δραστηριότητες, το HVO παρέχει σημαντικά οφέλη. Συγκεκριμένα, μειώνει τις εκπομπές CO2 έως και κατά 90% αλλά και τις εκπομπές βλαβερών σωματιδίων έως και κατά 65%.
Παράλληλα, το λιμάνι του Heysham βρίσκεται στο βορειοδυτικό μέρος του Ηνωμένου Βασιλείου, σε κοντινή απόσταση από σημαντικά βιομηχανικά συμπλέγματα. Συνεπώς, είναι καθοριστικής σημασίας για τον εφοδιασμό της Δημοκρατίας της Ιρλανδίας, της Βόρειας Ιρλανδίας και της Νήσου Μαν.
Όσον αφορά τις μελλοντικές βλέψεις του λιμένα, ο Lewis McIntyre, Managing Director, Port Services του Peel Ports Group, ομίλου στον οποίο ανήκει το λιμάνι του Heysham, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Με ορίζοντα το 2040 όλος ο στόλος οχημάτων μας και ο χερσαίος εξοπλισμός του λιμένα θα αξιοποιούν είτε ηλεκτρική ενέργεια είτε HVO».
Επιπλέον, πρόσθεσε, «Έχουμε αυτοπεποίθηση ότι αφότου μετατρέψουμε και το υπόλοιπο μέρος του εξοπλισμού μας και πραγματοποιήσουμε τη μετάβαση από το φυσικό αέριο και στα γραφεία μας στον λιμένα, το λιμάνι του Heysham θα καταστεί ένα από τα πρώτα πλήρως ανθρακικά ουδέτερα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ