Οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων σε ανοδική πορεία

Οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων σε ανοδική πορεία

250
Οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων σε ανοδική πορεία

Ανοδικές είναι οι τάσεις που καταγράφονται στις ναυλαγορές, με επίκεντρο εκείνη των δεξαμενόπλοιων.

Σύμφωνα με πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, την εβδομάδα με πέρας την Παρασκευή 19 Αυγούστου, o δείκτης ClarkSea διαμορφώθηκε στα $38.157/ημέρα.

Παρότι τα εν λόγω επίπεδα είναι παρόμοια με εκείνα της εβδομάδας με πέρας τις 12 Αυγούστου, τα δεξαμενόπλοια εμφάνισαν σημάδια ανόδου. Πιο συγκεκριμένα, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των VLCCs κατέγραψε άνοδο 91% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $44.601, δηλαδή στα υψηλότερα επίπεδά του από το α’ εξάμηνο του 2020.

Στην αγορά των LNG carriers, η περιορισμένη διαθεσιμότητα πλοίων οδήγησε τους ναύλους σε άνοδο. Ο μέσος όρος των κερδών για ένα LNGC, μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. κατέγραψε άνοδο 39% και διαμορφώθηκε στα $81.500/ημέρα. Από την άλλη, τα κέρδη των VLGCs στη spot αγορά στο route Αραβικός Κόλπος – Ιαπωνία κατέγραψαν πτώση 6% και ανήλθαν σε $32.514/ημέρα.

Στις αγορές των dry, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη λιμενική συμφόρηση. Σύμφωνα με την Clarksons, η πτώση της συμφόρησης bulk carriers στους διεθνείς λιμένες συνιστά έναν εκ των παραγόντων που οδήγησαν τη ναυλαγορά σε πτώση. Τα κέρδη των Capesizes στη spot αγορά διαμορφώθηκαν στα $2.593/ημέρα, δηλαδή σε χαμηλό επτά μηνών.

Όσον αφορά την αγορά των containerships, η λιμενική συμφόρηση συνεχίζει να προσφέρει υποστήριξη στη ναυλαγορά βάσει της Clarksons. Το 35,3% της μεταφορικής ικανότητας του παγκόσμιου στόλου containerships βρισκόταν σε διεθνείς λιμένες στα τέλη της περασμένης εβδομάδας.

Φωτό: Adam Warzaxa/ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.