Ανοδικές είναι οι τάσεις που καταγράφονται στις ναυλαγορές, με επίκεντρο εκείνη των δεξαμενόπλοιων.
Σύμφωνα με πρόσφατη εβδομαδιαία έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, την εβδομάδα με πέρας την Παρασκευή 19 Αυγούστου, o δείκτης ClarkSea διαμορφώθηκε στα $38.157/ημέρα.
Παρότι τα εν λόγω επίπεδα είναι παρόμοια με εκείνα της εβδομάδας με πέρας τις 12 Αυγούστου, τα δεξαμενόπλοια εμφάνισαν σημάδια ανόδου. Πιο συγκεκριμένα, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των VLCCs κατέγραψε άνοδο 91% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $44.601, δηλαδή στα υψηλότερα επίπεδά του από το α’ εξάμηνο του 2020.
Στην αγορά των LNG carriers, η περιορισμένη διαθεσιμότητα πλοίων οδήγησε τους ναύλους σε άνοδο. Ο μέσος όρος των κερδών για ένα LNGC, μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. κατέγραψε άνοδο 39% και διαμορφώθηκε στα $81.500/ημέρα. Από την άλλη, τα κέρδη των VLGCs στη spot αγορά στο route Αραβικός Κόλπος – Ιαπωνία κατέγραψαν πτώση 6% και ανήλθαν σε $32.514/ημέρα.
Στις αγορές των dry, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη λιμενική συμφόρηση. Σύμφωνα με την Clarksons, η πτώση της συμφόρησης bulk carriers στους διεθνείς λιμένες συνιστά έναν εκ των παραγόντων που οδήγησαν τη ναυλαγορά σε πτώση. Τα κέρδη των Capesizes στη spot αγορά διαμορφώθηκαν στα $2.593/ημέρα, δηλαδή σε χαμηλό επτά μηνών.
Όσον αφορά την αγορά των containerships, η λιμενική συμφόρηση συνεχίζει να προσφέρει υποστήριξη στη ναυλαγορά βάσει της Clarksons. Το 35,3% της μεταφορικής ικανότητας του παγκόσμιου στόλου containerships βρισκόταν σε διεθνείς λιμένες στα τέλη της περασμένης εβδομάδας.
Φωτό: Adam Warzaxa/ ΑΠΕ-ΜΠΕ