
Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines (MOL) εξετάζει τη δυνατότητα εξοπλισμού ενός φορτηγού πλοίου του στόλου της με συνδυασμό ενός άκαμπτου ιστίου και περιστρεφόμενων κυλινδρικών ιστίων (rotor sails) για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης μέσω της αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας.
Η εταιρεία, στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος Wind Challenger, πρόκειται να εγκαταστήσει ένα άκαμπτο ιστίο σε νεότευκτο φορτηγό πλοίο, που είναι προγραμματισμένο για παράδοση το 2024 και το οποίο θα διαχειρίζεται η εταιρεία MOL Drybulk του ομίλου. Το εν λόγω πλοίο θα κατασκευαστεί στο ιαπωνικό ναυπηγείο Oshima Shipbuilding και θα χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά πέλλετ για λογαριασμό της Enviva Inc.
Παράλληλα, η MOL εξετάζει τη δυνατότητα εγκατάστασης περιστρεφόμενων κυλινδρικών ιστίων στο πλοίο, τα οποία θα παράσχει η εταιρεία Anemoi Marine Technologies. Ο συνδυασμός του άκαμπτου ιστίου με τα rotor sails θα μπορούσε να αποφέρει μείωση των εκπομπών του πλοίου έως και κατά 20%, σύμφωνα με υπολογισμούς της MOL.
Τα συστήματα αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας επιτρέπουν στα πλοία να καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα και ως εκ τούτου να παράγουν λιγότερες εκπομπές. Tα επόμενα χρόνια, μάλιστα, η χρήση τους αναμένεται να αυξηθεί, όσο θα εφαρμόζονται νέοι κανονισμοί για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της ναυτιλίας.
Φώτο: MOL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ