
Η ιαπωνική ναυτιλιακή εταιρεία Mitsui O.S.K. Lines (MOL) εξετάζει τη δυνατότητα εξοπλισμού ενός φορτηγού πλοίου του στόλου της με συνδυασμό ενός άκαμπτου ιστίου και περιστρεφόμενων κυλινδρικών ιστίων (rotor sails) για την παραγωγή βοηθητικής πρόωσης μέσω της αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας.
Η εταιρεία, στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος Wind Challenger, πρόκειται να εγκαταστήσει ένα άκαμπτο ιστίο σε νεότευκτο φορτηγό πλοίο, που είναι προγραμματισμένο για παράδοση το 2024 και το οποίο θα διαχειρίζεται η εταιρεία MOL Drybulk του ομίλου. Το εν λόγω πλοίο θα κατασκευαστεί στο ιαπωνικό ναυπηγείο Oshima Shipbuilding και θα χρησιμοποιηθεί για τη μεταφορά πέλλετ για λογαριασμό της Enviva Inc.
Παράλληλα, η MOL εξετάζει τη δυνατότητα εγκατάστασης περιστρεφόμενων κυλινδρικών ιστίων στο πλοίο, τα οποία θα παράσχει η εταιρεία Anemoi Marine Technologies. Ο συνδυασμός του άκαμπτου ιστίου με τα rotor sails θα μπορούσε να αποφέρει μείωση των εκπομπών του πλοίου έως και κατά 20%, σύμφωνα με υπολογισμούς της MOL.
Τα συστήματα αξιοποίησης της αιολικής ενέργειας επιτρέπουν στα πλοία να καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα και ως εκ τούτου να παράγουν λιγότερες εκπομπές. Tα επόμενα χρόνια, μάλιστα, η χρήση τους αναμένεται να αυξηθεί, όσο θα εφαρμόζονται νέοι κανονισμοί για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος της ναυτιλίας.
Φώτο: MOL
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ