Ρυμουλκά αξιοποίησης αμμωνίας: Η πρόσφατη εξέλιξη στη ναυπηγική καινοτομία

Ρυμουλκά αξιοποίησης αμμωνίας: Η πρόσφατη εξέλιξη στη ναυπηγική καινοτομία

154
Ρυμουλκά αξιοποίησης αμμωνίας: Η πρόσφατη εξέλιξη στη ναυπηγική καινοτομία

Η ΝΥΚ υπέγραψε ένα συμβόλαιο με την Keihin Dock Co., Ltd., μια εταιρεία του ομίλου NYK, για την μετατροπή ενός ρυμουλκού ώστε να μπορεί να καταναλώνει ως καύσιμο αμμωνία. Η τροποποίηση του ρυμουλκού με την ονομασία Sakigate, το οποίο καταναλώνει σήμερα καύσιμο LNG και επιχειρεί στον κόλπο του Τόκιο υπό τη διαχείριση της Shin-Nippon Kaiyosha Corporation, αναμένεται σύμφωνα με την NYK να έχει ολοκληρωθεί έως το 2024.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αποτελεί μέρος των προσπαθειών των NYK και IHI Power Systems Co., Ltd. (IPS) για την ανάπτυξη πλοίων τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με κινητήρες κατανάλωσης αμμωνίας που θα κατασκευάζονται στην Ιαπωνία, και οι οποίες ξεκίνησαν τον Οκτώβριο του 2021 στo πλαίσιo του Green Innovation Fund Project του ιαπωνικού Οργανισμού Ανάπτυξης Νέας Ενέργειας και Βιομηχανικής Τεχνολογίας (NEDO).

Η αμμωνία θεωρείται σήμερα ένα αρκετά υποσχόμενο καύσιμο επόμενης γενιάς το οποίο μπορεί να συμβάλλει στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, και ως εκ τούτου ΝΥΚ και IPS εστιάζουν στην έρευνα και ανάπτυξη τεχνολογιών για την ταχύτερη υιοθέτησή της ως ναυτιλιακό καύσιμο.

Κατά τη διαδικασία ανάπτυξης του εν λόγω έργου, οι δύο εταίροι συνάντησαν αρκετές σχεδιαστικές προκλήσεις σχετικά με τη χρήση της αμμωνίας ως καύσιμο σε ρυμουλκά, τις οποίες όμως κατάφεραν να ξεπεράσουν χωρίς να αλλάξουν τις διαστάσεις του πλοίου, λαμβάνοντας παράλληλα και Έγκριση επί της Αρχής (AiP) από το νηογνώμονα ClassNK τον Ιούλιο του 2022.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.