
Δύο χρόνια μετά την τεράστια έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού, όπου πάνω από 200 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, ανεξάρτητοι ειδικοί των Ηνωμένων Εθνών ζήτησαν τη Τετάρτη 3 Αυγούστου από τη διεθνή κοινότητα να ανοίξει «χωρίς καθυστέρηση» διεθνή έρευνα.
«Αυτή η τραγωδία είναι μια από τις μεγαλύτερες μη πυρηνικές εκρήξεις στην πρόσφατη ιστορία, ωστόσο ο κόσμος δεν έχει κάνει τίποτα για να καταλάβουμε τι την προκάλεσε», ανέφεραν οι έξι ειδικοί, που έχουν εξουσιοδοτηθεί από το Συμβούλιο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων αλλά δεν μιλούν εξ ονόματος των Ηνωμένων Εθνών.
«Σε αυτή τη δεύτερη επέτειο της έκρηξης, μας αποκαρδιώνει το γεγονός ότι οι κάτοικοι του Λιβάνου ακόμα περιμένουν δικαιοσύνη και ζητούμε να ανοίξει χωρίς καθυστέρηση διεθνής έρευνα», πρόσθεσαν οι ίδιοι.
Την ανακοίνωση υπογράφουν μεταξύ άλλων ο Μορίς Τιντμπάλ-Μπινζ, ειδικός απεσταλμένος των Ηνωμένων Εθνών για τις εξωδικαστικές, συνοπτικές και αυθαίρετες εκτελέσεις, ο Ντέβιντ Μπόιντ, ειδικός απεσταλμένος για τα ανθρώπινα δικαιώματα και το περιβάλλον, και ο Ομπιόρα Οκαφόρ, ανεξάρτητος ειδικός για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τη διεθνή αλληλεγγύη.
Η τεράστια έκρηξη στις 4 Αυγούστου 2020 στο λιμάνι της Βηρυτού είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους πάνω από 200 άνθρωποι, να τραυματιστούν άλλοι 6.500 και να καταστραφούν χιλιάδες κτίρια. Λίγο μετά την τραγωδία, 37 ειδικοί σε θέματα ανθρωπίνων δικαιωμάτων από τα Ηνωμένα Έθνη δημοσίευσαν κοινή δήλωση καλώντας τη λιβανέζικη κυβέρνηση και τη διεθνή κοινότητα να αποκριθεί με αποτελεσματικό τρόπο στην ανάγκη για δικαιοσύνη και επανορθώσεις.
Ωστόσο οι συγγενείς των θυμάτων δεν έχουν λάβει καμία απάντηση από τους ηγέτες τους σε ό,τι αφορά την παρουσία τόνων νιτρικής αμμωνίας που είχαν αποθηκευτεί χωρίς μέτρα προστασίας στο σημείο της έκρηξης. Οι έρευνες είναι στάσιμες από τα τέλη του 2021, λόγω πολιτικών εμποδίων και δεν έχει δικαστεί ούτε ένας αξιωματούχος.
Με τη διεθνή έρευνα να παρεμποδίζεται, «οι οικογένειες των θυμάτων ζητούν έτσι από τη διεθνή κοινότητα να συστήσει μια διεθνή έρευνα υπό την αιγίδα του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων», σύμφωνα με τους ειδικούς του ΟΗΕ.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ