
Ανάμεικτα είναι τα σημάδια που εμφανίζονται στις ναυλαγορές, με τα δεξαμενόπλοια να βρίσκονται σε ρότα ανάκαμψης και τα bulk carriers να παραμένουν σε χαμηλότερα επίπεδα έναντι των προηγούμενων μηνών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη εβδομαδιαία (18-22/7) έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, οι τάσεις στους ναύλους των δεξαμενόπλοιων παραμένουν ανοδικές, γεγονός που αποδίδεται στην αύξηση της δραστηριότητας σε ορισμένες περιοχές. Ο μέσος όρος των κερδών των VLCCs διαμορφώθηκε στα $12.316/ημέρα, έχοντας καταγράψει περαιτέρω άνοδο. Ακόμη, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των Aframaxes κατέγραψε άνοδο 19% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $62.409.
Όσον αφορά τα gas carriers, οι ναύλοι των VLGCs στην Ανατολή εμφανίστηκαν αυξημένοι: οι ναύλοι στο route Αραβικός Κόλπος – Ιαπωνία σημείωσαν άνοδο 13% εβδομαδιαία και διαμορφώθηκαν στα $39.139/ημέρα.
Ενδιαφέρουσα είναι η εικόνα που παρουσιάζεται στους ναύλους των LNG carriers. Όπως σημειώνει η Clarksons, στη spot αγορά οι τάσεις είναι πτωτικές: την εβδομάδα με πέρας την Παρασκευή 22 Ιουλίου, ο μέσος όρος των ημερήσιων ναύλων για ένα DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. κατέγραψε πτώση 14% και διαμορφώθηκε στα $42.500. Αντιθέτως, στη long-term αγορά η εικόνα διαφέρει: οι ναύλοι σε συμβόλαιο χρονοναύλωσης ορίζοντα ενός έτους για ένα LNGC παρόμοιων προδιαγραφών παρέμειναν σταθεροί σε εβδομαδιαία βάση στα $130.000/ημέρα.
Παράλληλα, σταθερότητα σημειώνεται και στους ναύλους των bulk carriers έπειτα από την πτωτική πορεία που έχουν καταγράψει. Ο μέσος όρος των κερδών ταξιδιού για ένα Kamsarmax κατέγραψε άνοδο 5% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $18.913/ημέρα, σε κατά 38% χαμηλότερα επίπεδα έναντι των μέσων Μαΐου.
Επιπλέον, χαμηλή παραμένει η δραστηριότητα στην αγορά συμβολαίων χρονοναύλωσης των containerships εν μέσω της θερινής περιόδου. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την Clarksons, οι ναύλοι στη long-term αγορά παραμένουν σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ