
Η Γερμανία θα σταματήσει τελείως να αγοράζει από τη Ρωσία άνθρακα την 1η Αυγούστου και πετρέλαιο την 31η Δεκεμβρίου, συνεχίζοντας τη μείζονα αλλαγή που έχει αρχίσει ως προς τον ενεργειακό εφοδιασμό της, τόνισε ο υφυπουργός Οικονομικών της χώρας Γεργκ Κούκις κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο Σίδνεϊ.
Όμως η μεγάλη πρόκληση που έχει μπροστά του το Βερολίνο θα είναι να αναπληρωθεί το τεράστιο κενό που θα δημιουργηθεί όταν η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πάψει να αγοράζει φυσικό αέριο από τη Μόσχα, η ποσότητα του οποίου φθάνει τα 158 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα σε ετήσια βάση, τόνισε ο κ. Κούκις.
«Θα πάψουμε να αγοράζουμε ρωσικό άνθρακα σε μερικές εβδομάδες», επισήμανε στο Φόρουμ Ενέργειας του Σίδνεϊ, που συνδιοργάνωσαν η αυστραλιανή κυβέρνηση και ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΔΟΕ).
Η Ρωσία προμήθευε ως πρόσφατα το 40% του άνθρακα και το 40% του πετρελαίου που κατανάλωνε η Γερμανία, θύμισε ο κ. Κούκις.
«Για όποιον γνωρίζει την ιστορία του αγωγού Ντρούζμπα, που ήταν ήδη εργαλείο της σοβιετικής αυτοκρατορίας για την κυριαρχία στην ανατολική Ευρώπη» κατανοεί πως «το να απαλλαγείς από αυτή την εξάρτηση δεν είναι κάτι ασήμαντο, αλλά είναι κάτι που θα καταφέρουμε σε μερικούς μήνες», πρόσθεσε ο γερμανός υφυπουργός Εξωτερικών.
Η Γερμανία κατασκευάζει τερματικούς σταθμούς για την εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου (ΥΦΑ) ώστε να αρχίσει να καλύπτει το τεράστιο κενό στην προμήθεια αερίου, ωστόσο ο Γεργκ Κούκις υπογράμμισε ότι οι ΗΠΑ και το Κατάρ μπορούν να πωλούν μόλις 30 δισεκ. κυβικά μέτρα στην Ευρώπη, ποσότητα που δεν επαρκεί.
«Δεν μπορούμε απλά να φανταστούμε πως αυτό το πρόβλημα θα πάψει να υπάρχει».
Ο υφυπουργός Οικονομικών εξήγησε πως το Βερολίνο προωθεί τη μετάβασή του στις μηδενικές εκπομπές αερίων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου και νομοθεσία για την επιτάχυνση των έργων ώστε να παράγεται περισσότερη ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές, αλλά το αέριο εξακολουθεί να είναι απόλυτα απαραίτητο στη Γερμανία.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Άνοδο, συγκριτικά με το 2023, κατέγραψε ο αριθμός των εμπορευματοκιβωτίων που χάθηκαν στη θάλασσα πέρσι, σύμφωνα με δεδομένα από την ετήσια έκθεση του World…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ