Η αρχή του τέλους για τη χρυσή εποχή των containerships;

Η αρχή του τέλους για τη χρυσή εποχή των containerships;

493
Η αρχή του τέλους για τη χρυσή εποχή των containerships;

Το ράλι που κατέγραψε η αγορά των containerships κορυφώθηκε εντός των τελευταίων μηνών και πλέον οι ναύλοι βρίσκονται σε καθοδική πορεία. Όπως σημειώνει πρόσφατη έκθεση της Drewry, τα σημάδια δείχνουν ότι η αγορά βρίσκεται στην αρχή του τέλους, όμως η επιστροφή σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα έναντι εκείνων που κατεγράφησαν εντός των πανδημικών ετών δεν θα είναι ταχεία.

Ειδικότερα, οι επικρατούσες συνιστώσες στην παγκόσμια οικονομία έχουν οδηγήσει σε πτώση της ζήτησης και κατά συνέπεια των μεταφερόμενων containers. Ωστόσο, το γεγονός αυτό δεν έχει οδηγήσει τους ναύλους σε απότομη πτώση, αλλά σε έναν σταδιακό ρυθμό διόρθωσης, ο οποίος επιμένει τις τελευταίες εβδομάδες.

Όπως σημειώνει η Drewry, η ναυλαγορά των containerships έχει στη διάθεσή της ένα τελευταίο σημαντικό στήριγμα: τη συμφόρηση στους διεθνείς λιμένες. Σημαντικό μέρος του παγκόσμιου στόλου βρίσκεται σε λιμένες ανά τον κόσμο, γεγονός που προκαλεί μείωση της προσφοράς και προσφέρει στήριξη στους ναύλους.

Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα σχετικής έρευνας της Drewry έως τις 31 Μαΐου 2022: σχεδόν εννιά στους δέκα (88%) ερωτηθέντες απάντησαν ότι δεν αναμένουν κανονικότητα στα επίπεδα λιμενικής συμφόρησης στη Βόρεια Αμερική νωρίτερα του 2023. Το αντίστοιχο ποσοστό για τους λιμένες της Ασίας ήταν ίσο με 67% και για εκείνους της Ευρώπης με 73%.

Τέλος, η Drewry εκτιμά ότι η ναυλαγορά των containerships θα υποστεί σημαντικό πλήγμα το β’ εξάμηνο του 2023, οπότε και τα επίπεδα λιμενικής συμφόρησης θα έχουν υποχωρήσει αρκετά, αλλά και θα έχουν ξεκινήσει παραδόσεις containerships μετά το μπαράζ παραγγελιών του 2021.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.