
Στροφή σε ναυτική τεχνολογία προηγούμενων αιώνων αναμένεται να πραγματοποιήσει ο κολοσσιαίος ναυλωτής Cargill. Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Reuters, ένας από τους μεγαλύτερους ναυλωτές πλοίων αναμένεται να προσθέσει ιστία τελευταίας τεχνολογίας σε ένα πλοίο στις αρχές του επόμενου έτους, ευελπιστώντας η αιολική ενέργεια να οδηγήσει σε μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των θαλάσσιων δραστηριοτήτων του.
Συγκεκριμένα, η Cargill θα ξεκινήσει δοκιμή σε φορτηγό πλοίο το α’ τρίμηνο του 2023, στο οποίο πρόκειται να εγκαταστήσει δύο άκαμπτα ιστία. Η δοκιμή θα λάβει χώρα όταν το πλοίο θα είναι έμφορτο, γεγονός που σημαίνει πως δεν πρόκειται για απλή θαλάσσια δοκιμή αλλά για πραγματική εμπορική χρήση. Η δοκιμή θα διαρκέσει από τρεις έως έξι μήνες, επιτρέποντας στην Cargill να διαπιστώσει κατά πόσο τα οφέλη που δύναται να αποκομίσει από την εγκατάσταση των ιστίων επαρκούν για να αιτιολογήσουν την πιο εκτεταμένη χρήση αυτών και σε άλλα πλοία. Την ανάπτυξη των εν λόγω ιστίων έχει αναλάβει η BAR Technologies, η οποία σχεδιάζει σκάφη για το ιστιοπλοϊκό ράλι America’s Cup, ενώ η νορβηγική Yara Marine Technologies θα πραγματοποιήσει την κατασκευή τους.
Η πλήρης αξιοποίηση συστημάτων εκμετάλλευσης της αιολικής ενέργειας θα μπορούσε να αποφέρει έως και 30% μείωση των παραγόμενων εκπομπών ενός πλοίου, δήλωσε ο Jan Dieleman, πρόεδρος του τμήματος θαλάσσιων μεταφορών της Cargill. Παράλληλα, η εταιρεία εξετάζει τις δυνατότητες συνδυασμού άκαμπτων ιστίων με την κατανάλωση ανθρακικά ουδέτερων καυσίμων, στοχεύοντας στην επίτευξη της απανθρακοποίησης του κλάδου των θαλάσσιων μεταφορών.
Φωτό: www.bartechnologies.uk
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα καινοτόμο project ηλιακής ενέργειας εκκινεί στην Ευρώπη με την υπογραφή της TotalEnergies. Ειδικότερα, σύμφωνα με το Reuters, πρόκειται για το μεγαλύτερο τέτοιο εγχείρημα…
Τα άστρα (σχεδόν) ευθυγραμμίζονται για τα LPG carriers, καθώς η ναυλαγορά βρίσκεται σε ανοδική πορεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, οι…
Το βλέμμα του στην αγορά των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένων φορτίων στρέφει ο κολοσσός COSCO. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied, η COSCO…
Με ασταμάτητη όρεξη συνεχίζει η Hapag-Lloyd το πλάνο επέκτασης και ανανέωσης του υπό διαχείριση στόλου της. Ειδικότερα, όπως αναφέρει πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Allied,…
Το διαδίκτυο συνιστά ένα αδιαμφισβήτητα αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας των ανθρώπων, με τη ναυτιλιακή βιομηχανία να μη συνιστά εξαίρεση. Το διαδίκτυο και οι εφαρμογές του διεισδύουν ενεργά στις ζωές των ανθρώπων εν πλω, επιτρέποντας την αξιοποίησή του για την ενίσχυση της ασφάλειας και σαφώς οδηγώντας τη διασύνδεση στεριάς και πλοίου σε νέα εποχή.
Οι εσωτερικές πλωτές μεταφορές και τα λιμάνια αποτελούν πυλώνα ανταγωνιστικότητας, βιωσιμότητας και ανθεκτικότητας για την ΕΕ, όπως προέκυψε και από τα ευρήματα της έκθεσης…
Την παραλαβή ενός ακόμα πλοίου κατανάλωσης εναλλακτικών καυσίμων γνωστοποίησε η Hafnia, μέσω σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 22 Μαΐου, η…
Καθώς τα «φώτα» της βιομηχανίας ενέργειας εστιάζουν ολοένα και περισσότερο στις ακτές της Γουιάνας, η χώρα της Λατινικής Αμερικής προχωρά στη λήψη μέτρων με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ