
Έντονη είναι η κινητικότητα στις παραγγελίες containerships μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο το συνολικό orderbook.
Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της BIMCO, από τα τέλη του 2020 το ενδιαφέρον για containerships μικρότερων των 8.000 TEUs έχει ενισχυθεί σημαντικά και συγκεκριμένα οι παραγγελίες των πλοίων αυτών ανέρχονται στα 1,9 εκατ. TEUs. Ως αποτέλεσμα, το orderbook είναι πέντε φορές υψηλότερο απ’ ό,τι δεκαεννέα μήνες πριν. Μάλιστα, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ 6.000 και 8.000 TEUs αντιπροσωπεύουν πλέον το 10,8% του orderbook.
Επιχειρώντας μια σύγκριση, είναι χαρακτηριστικό ότι τον Οκτώβριο του 2020 το orderbook των containerships έφτασε στο 8,4% του συνδυασμένου στόλου. Σε ό,τι αφορά τα containerships κάτω των 8.000 TEUs, το orderbook ήταν στο 3,7% του συνολικού στόλου και μόλις στο 18,2% του orderbook των containerships.
Ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, σημειώνει ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον για μικρότερα πλοία είναι μεγάλο και τους τελευταίους δώδεκα μήνες τα πλοία αυτά αποτελούν το 39,6% των νέων παραγγελιών έναντι 22,3% για ένα χρονικό διάστημα 36 μηνών έως τον Οκτώβριο του 2020.
H ανάλυση της BIMCO καταλήγει υπογραμμίζοντας ότι η «επενδυτική στροφή» σε μικρότερου μεγέθους πλοία θα έχει ως αποτέλεσμα routes και λιμάνια τα οποία δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν containerships άνω των 12.000 TEUs να διατηρήσουν υψηλότερη συχνότητα υπηρεσιών.
Φωτό: Dendoktoor/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Η νέα τεχνολογία τροφοδοσίας καυσίμου αμμωνίας ecoFGSS-FLEX, που αναπτύχθηκε εσωτερικά από την LGE, θέτει νέα πρότυπα στην ασφαλή και αποδοτική χρήση της αμμωνίας ως…
Προ των πυλών βρίσκονται οι νέες αυξήσεις στην παραγωγή πετρελαίου του OPEC+, καθώς τα μέλη του Οργανισμού συμφώνησαν να επιταχύνουν την άρση των περικοπών…
Η πρόσφατη υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (MOU) μεταξύ της Σιέρα Λεόνε και των εταιρειών Ceca και AG&P συνιστά ορόσημο για την ανάπτυξη των ενεργειακών υποδομών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ