Έντονη είναι η κινητικότητα στις παραγγελίες containerships μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο το συνολικό orderbook.
Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της BIMCO, από τα τέλη του 2020 το ενδιαφέρον για containerships μικρότερων των 8.000 TEUs έχει ενισχυθεί σημαντικά και συγκεκριμένα οι παραγγελίες των πλοίων αυτών ανέρχονται στα 1,9 εκατ. TEUs. Ως αποτέλεσμα, το orderbook είναι πέντε φορές υψηλότερο απ’ ό,τι δεκαεννέα μήνες πριν. Μάλιστα, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ 6.000 και 8.000 TEUs αντιπροσωπεύουν πλέον το 10,8% του orderbook.
Επιχειρώντας μια σύγκριση, είναι χαρακτηριστικό ότι τον Οκτώβριο του 2020 το orderbook των containerships έφτασε στο 8,4% του συνδυασμένου στόλου. Σε ό,τι αφορά τα containerships κάτω των 8.000 TEUs, το orderbook ήταν στο 3,7% του συνολικού στόλου και μόλις στο 18,2% του orderbook των containerships.
Ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, σημειώνει ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον για μικρότερα πλοία είναι μεγάλο και τους τελευταίους δώδεκα μήνες τα πλοία αυτά αποτελούν το 39,6% των νέων παραγγελιών έναντι 22,3% για ένα χρονικό διάστημα 36 μηνών έως τον Οκτώβριο του 2020.
H ανάλυση της BIMCO καταλήγει υπογραμμίζοντας ότι η «επενδυτική στροφή» σε μικρότερου μεγέθους πλοία θα έχει ως αποτέλεσμα routes και λιμάνια τα οποία δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν containerships άνω των 12.000 TEUs να διατηρήσουν υψηλότερη συχνότητα υπηρεσιών.
Φωτό: Dendoktoor/ Pixabay