
Έντονη είναι η κινητικότητα στις παραγγελίες containerships μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, αυξάνοντας με αυτόν τον τρόπο το συνολικό orderbook.
Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της BIMCO, από τα τέλη του 2020 το ενδιαφέρον για containerships μικρότερων των 8.000 TEUs έχει ενισχυθεί σημαντικά και συγκεκριμένα οι παραγγελίες των πλοίων αυτών ανέρχονται στα 1,9 εκατ. TEUs. Ως αποτέλεσμα, το orderbook είναι πέντε φορές υψηλότερο απ’ ό,τι δεκαεννέα μήνες πριν. Μάλιστα, πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ 6.000 και 8.000 TEUs αντιπροσωπεύουν πλέον το 10,8% του orderbook.
Επιχειρώντας μια σύγκριση, είναι χαρακτηριστικό ότι τον Οκτώβριο του 2020 το orderbook των containerships έφτασε στο 8,4% του συνδυασμένου στόλου. Σε ό,τι αφορά τα containerships κάτω των 8.000 TEUs, το orderbook ήταν στο 3,7% του συνολικού στόλου και μόλις στο 18,2% του orderbook των containerships.
Ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, σημειώνει ότι το επενδυτικό ενδιαφέρον για μικρότερα πλοία είναι μεγάλο και τους τελευταίους δώδεκα μήνες τα πλοία αυτά αποτελούν το 39,6% των νέων παραγγελιών έναντι 22,3% για ένα χρονικό διάστημα 36 μηνών έως τον Οκτώβριο του 2020.
H ανάλυση της BIMCO καταλήγει υπογραμμίζοντας ότι η «επενδυτική στροφή» σε μικρότερου μεγέθους πλοία θα έχει ως αποτέλεσμα routes και λιμάνια τα οποία δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν containerships άνω των 12.000 TEUs να διατηρήσουν υψηλότερη συχνότητα υπηρεσιών.
Φωτό: Dendoktoor/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ