Επιστρέφουν τα χαμόγελα στην αγορά των clean tankers

Επιστρέφουν τα χαμόγελα στην αγορά των clean tankers

167
Επιστρέφουν τα χαμόγελα στην αγορά των clean tankers

H αλλαγή συσχετισμών στις παγκόσμιες αγορές καυσίμων μετά τη ρωσική εισβολή φαίνεται πως δίνει φτερά στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων.

Οι ναύλοι των clean tankers έχουν υπερδιπλασιαστεί φέτος στα υψηλότερα επίπεδα από τον Απρίλιο του 2020. Έτσι, οι ναύλοι για ένα τέτοιο δεξαμενόπλοιο που μεταφέρει βενζίνη/diesel σε ενδοασιατικά routes κινούνται στα $47.000/ημέρα, σύμφωνα με δεδομένα του Baltic Exchange. Από την άλλη, στο route Μέση Ανατολή-Ιαπωνία (TC-5) οι ναύλοι άγγιξαν τα $50.000/ημέρα την Τετάρτη 22 Ιουνίου. Τέτοια επίπεδα ναύλων έχουν να καταγραφούν από τις αρχές του 2020, όταν το ξέσπασμα της πανδημίας αποδεκάτισε την κατανάλωση πετρελαίου και ανάγκασε τους παραγωγούς καυσίμων να εξάγουν όσο το δυνατόν περισσότερο, με τα δεξαμενόπλοια να λειτουργούν ως πλωτές αποθήκες.

Αναλυτές της Braemar ACM Shipbroking σημειώνουν στο Bloomberg ότι η ζήτηση για clean tankers θα αυξηθεί φέτος κατά 6%, με την Ευρώπη να αλλάζει άρδην το τοπίο του εμπορίου στην προσπάθειά της για ενεργειακή απεξάρτηση από τη Ρωσία. Καθώς οι αποστάσεις μεγαλώνουν, το διαθέσιμο τονάζ για μεταφορά πετρελαιοειδών μειώνεται και οι ναύλοι των LR tankers παίρνουν την ανιούσα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.