
H αλλαγή συσχετισμών στις παγκόσμιες αγορές καυσίμων μετά τη ρωσική εισβολή φαίνεται πως δίνει φτερά στη ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων.
Οι ναύλοι των clean tankers έχουν υπερδιπλασιαστεί φέτος στα υψηλότερα επίπεδα από τον Απρίλιο του 2020. Έτσι, οι ναύλοι για ένα τέτοιο δεξαμενόπλοιο που μεταφέρει βενζίνη/diesel σε ενδοασιατικά routes κινούνται στα $47.000/ημέρα, σύμφωνα με δεδομένα του Baltic Exchange. Από την άλλη, στο route Μέση Ανατολή-Ιαπωνία (TC-5) οι ναύλοι άγγιξαν τα $50.000/ημέρα την Τετάρτη 22 Ιουνίου. Τέτοια επίπεδα ναύλων έχουν να καταγραφούν από τις αρχές του 2020, όταν το ξέσπασμα της πανδημίας αποδεκάτισε την κατανάλωση πετρελαίου και ανάγκασε τους παραγωγούς καυσίμων να εξάγουν όσο το δυνατόν περισσότερο, με τα δεξαμενόπλοια να λειτουργούν ως πλωτές αποθήκες.
Αναλυτές της Braemar ACM Shipbroking σημειώνουν στο Bloomberg ότι η ζήτηση για clean tankers θα αυξηθεί φέτος κατά 6%, με την Ευρώπη να αλλάζει άρδην το τοπίο του εμπορίου στην προσπάθειά της για ενεργειακή απεξάρτηση από τη Ρωσία. Καθώς οι αποστάσεις μεγαλώνουν, το διαθέσιμο τονάζ για μεταφορά πετρελαιοειδών μειώνεται και οι ναύλοι των LR tankers παίρνουν την ανιούσα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ