
Στον αντίκτυπο της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία στο θαλάσσιο εμπόριο και στην οικονομία αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο κ. Φραγκίσκος Κανελλάκης στο περιθώριο του πρόσφατου Capital Link που άνοιξε τη μεγάλη ναυτιλιακή έκθεση των «Ποσειδωνίων 2022».
O Director της Pantheon Tankers αρχικά, αναφερόμενος στην πανδημία, τόνισε ότι δημιούργησε δομικές αλλαγές στα fundamentals της ναυτιλιακής επιχειρηματικότητας και ανισορροπίες στις εφοδιαστικές αλυσίδες, ενώ σημαντική είναι και η επίδραση στις τιμές των εμπορευμάτων και στο κόστος θαλάσσιας μεταφοράς.
Σε ό,τι αφορά τον αντίκτυπο του πολέμου, ο κ. Κανελλάκης εκτίμησε ότι θα αυξήσει και θα επιμηκύνει χρονικά τις πληθωριστικές πιέσεις και τόνισε ότι οι κυρώσεις αλλάζουν άρδην το trade pattern για όλους τους τύπους πλοίων, δημιουργώντας ευκαιρίες για τους ναύλους καθώς τα τονομίλια αυξάνονται. «Όταν τα trade routes καθορίζονται από πολιτικούς και όχι εμπορικούς λόγους, συνήθως είναι καλό για τη ναυτιλία. Για παράδειγμα, η Ινδία εισάγει πετρέλαιο από τη Ρωσία, το διυλίζει και το στέλνει στην Ευρώπη, κάτι το οποίο προωθεί τα τονομίλια», σχολίασε ο κ. Κανελλάκης, ενώ ιδιαίτερα για τα LNG carriers υπογράμμισε ότι «πιθανώς ο πόλεμος στην Ουκρανία να αναδιαμορφώσει το τοπίο για πάντα».
Στο πράσινο μέτωπο, ο κ. Κανελλάκης υποστήριξε ότι επιταχύνονται οι προσπάθειες των χωρών για ενεργειακή μετάβαση, εξέλιξη που επηρεάζει το θαλάσσιο εμπόριο, καθώς αυξάνεται η ζήτηση για δευτερεύοντα εμπορεύματα και LNG, ενώ από την άλλη η θαλάσσια μεταφορά άνθρακα θα επιβραδυνθεί. Την ίδια ώρα αναδύονται νέες λύσεις για τον εφοδιασμό των πλοίων, όπως αμμωνία, βιοκαύσιμα, μεθανόλη και LNG.
Ακόμη, ο Director της Pantheon Tankers δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί τα δυόμισι τελευταία χρόνια, σημειώνοντας ότι, χάρη στις δικές τους θυσίες, συνεχίστηκε αδιάκοπο το εμπόριο και «γι’ αυτό πρέπει να τους επαινούμε». Τέλος, πρόσθεσε ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία ενδεχομένως να αυξήσει το έλλειμμα ναυτικών, καθώς Ρώσοι και Ουκρανοί ναυτικοί αποτελούν περίπου το 15% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού στα πλοία.
Φωτό: Capital Link
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Marcura, a leading maritime technology provider, has acquired Brightwell Navigator, the maritime crew payroll and payment services division of Brightwell, an Atlanta-based financial technology company.…
Μια καινοτόμος τεχνολογία, που υπόσχεται να μεταμορφώσει το μέλλον της ναυτιλίας, επιλέχθηκε για χρηματοδότηση από το πρόγραμμα αποανθρακοποίησης του Ηνωμένου Βασιλείου. Το έργο αφορά…
Ως απάντηση στην αυξανόμενη ανάγκη για ταχεία απαλλαγή της ναυτιλίας από τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, οι βιομηχανικές συμμαχίες ZESTAs και SASHA Coalition ανακοινώνουν…
Συνεχίζει να επεκτείνει την παρουσία της στην Ελλάδα η αεροπορική εταιρεία American Airlines, ξεκινώντας την 5η καθημερινή πτήση της προς την Αθήνα με μια…
Η αντιπαλότητα που χαρακτηρίζει τις σχέσεις μεταξύ ΗΠΑ και Ινδίας το τελευταίο διάστημα, ελέω των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου από την Ινδία, γίνεται όλο και…
Ως γνωστόν, οι δασμοί Τραμπ άσκησαν σημαντική επίδραση στις ροές του εμπορίου από τον πρώτο κιόλας καιρό της επιβολής τους. Μία από τις αντιδράσεις-τακτικές…
Γεγονός αποτελεί η πρώτη παγκοσμίως τροφοδοσία πλοίου με πράσινη αμμωνία στο Dalian της Κίνας. H επιχείρηση πραγματοποιήθηκε από τη Sinobunker, θυγατρική της Cosco Shipping.…
Μια νέα συμμαχία διάρκειας δύο ετών, με στόχο την επιτάχυνση των προσπαθειών αποανθρακοποίησης της ναυτιλίας, σύστησαν το Global Centre for Maritime Decarbonisation (GCMD) και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ