
Στον αντίκτυπο της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία στο θαλάσσιο εμπόριο και στην οικονομία αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο κ. Φραγκίσκος Κανελλάκης στο περιθώριο του πρόσφατου Capital Link που άνοιξε τη μεγάλη ναυτιλιακή έκθεση των «Ποσειδωνίων 2022».
O Director της Pantheon Tankers αρχικά, αναφερόμενος στην πανδημία, τόνισε ότι δημιούργησε δομικές αλλαγές στα fundamentals της ναυτιλιακής επιχειρηματικότητας και ανισορροπίες στις εφοδιαστικές αλυσίδες, ενώ σημαντική είναι και η επίδραση στις τιμές των εμπορευμάτων και στο κόστος θαλάσσιας μεταφοράς.
Σε ό,τι αφορά τον αντίκτυπο του πολέμου, ο κ. Κανελλάκης εκτίμησε ότι θα αυξήσει και θα επιμηκύνει χρονικά τις πληθωριστικές πιέσεις και τόνισε ότι οι κυρώσεις αλλάζουν άρδην το trade pattern για όλους τους τύπους πλοίων, δημιουργώντας ευκαιρίες για τους ναύλους καθώς τα τονομίλια αυξάνονται. «Όταν τα trade routes καθορίζονται από πολιτικούς και όχι εμπορικούς λόγους, συνήθως είναι καλό για τη ναυτιλία. Για παράδειγμα, η Ινδία εισάγει πετρέλαιο από τη Ρωσία, το διυλίζει και το στέλνει στην Ευρώπη, κάτι το οποίο προωθεί τα τονομίλια», σχολίασε ο κ. Κανελλάκης, ενώ ιδιαίτερα για τα LNG carriers υπογράμμισε ότι «πιθανώς ο πόλεμος στην Ουκρανία να αναδιαμορφώσει το τοπίο για πάντα».
Στο πράσινο μέτωπο, ο κ. Κανελλάκης υποστήριξε ότι επιταχύνονται οι προσπάθειες των χωρών για ενεργειακή μετάβαση, εξέλιξη που επηρεάζει το θαλάσσιο εμπόριο, καθώς αυξάνεται η ζήτηση για δευτερεύοντα εμπορεύματα και LNG, ενώ από την άλλη η θαλάσσια μεταφορά άνθρακα θα επιβραδυνθεί. Την ίδια ώρα αναδύονται νέες λύσεις για τον εφοδιασμό των πλοίων, όπως αμμωνία, βιοκαύσιμα, μεθανόλη και LNG.
Ακόμη, ο Director της Pantheon Tankers δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί τα δυόμισι τελευταία χρόνια, σημειώνοντας ότι, χάρη στις δικές τους θυσίες, συνεχίστηκε αδιάκοπο το εμπόριο και «γι’ αυτό πρέπει να τους επαινούμε». Τέλος, πρόσθεσε ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία ενδεχομένως να αυξήσει το έλλειμμα ναυτικών, καθώς Ρώσοι και Ουκρανοί ναυτικοί αποτελούν περίπου το 15% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού στα πλοία.
Φωτό: Capital Link
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ