
Στον αντίκτυπο της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία στο θαλάσσιο εμπόριο και στην οικονομία αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο κ. Φραγκίσκος Κανελλάκης στο περιθώριο του πρόσφατου Capital Link που άνοιξε τη μεγάλη ναυτιλιακή έκθεση των «Ποσειδωνίων 2022».
O Director της Pantheon Tankers αρχικά, αναφερόμενος στην πανδημία, τόνισε ότι δημιούργησε δομικές αλλαγές στα fundamentals της ναυτιλιακής επιχειρηματικότητας και ανισορροπίες στις εφοδιαστικές αλυσίδες, ενώ σημαντική είναι και η επίδραση στις τιμές των εμπορευμάτων και στο κόστος θαλάσσιας μεταφοράς.
Σε ό,τι αφορά τον αντίκτυπο του πολέμου, ο κ. Κανελλάκης εκτίμησε ότι θα αυξήσει και θα επιμηκύνει χρονικά τις πληθωριστικές πιέσεις και τόνισε ότι οι κυρώσεις αλλάζουν άρδην το trade pattern για όλους τους τύπους πλοίων, δημιουργώντας ευκαιρίες για τους ναύλους καθώς τα τονομίλια αυξάνονται. «Όταν τα trade routes καθορίζονται από πολιτικούς και όχι εμπορικούς λόγους, συνήθως είναι καλό για τη ναυτιλία. Για παράδειγμα, η Ινδία εισάγει πετρέλαιο από τη Ρωσία, το διυλίζει και το στέλνει στην Ευρώπη, κάτι το οποίο προωθεί τα τονομίλια», σχολίασε ο κ. Κανελλάκης, ενώ ιδιαίτερα για τα LNG carriers υπογράμμισε ότι «πιθανώς ο πόλεμος στην Ουκρανία να αναδιαμορφώσει το τοπίο για πάντα».
Στο πράσινο μέτωπο, ο κ. Κανελλάκης υποστήριξε ότι επιταχύνονται οι προσπάθειες των χωρών για ενεργειακή μετάβαση, εξέλιξη που επηρεάζει το θαλάσσιο εμπόριο, καθώς αυξάνεται η ζήτηση για δευτερεύοντα εμπορεύματα και LNG, ενώ από την άλλη η θαλάσσια μεταφορά άνθρακα θα επιβραδυνθεί. Την ίδια ώρα αναδύονται νέες λύσεις για τον εφοδιασμό των πλοίων, όπως αμμωνία, βιοκαύσιμα, μεθανόλη και LNG.
Ακόμη, ο Director της Pantheon Tankers δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι ναυτικοί τα δυόμισι τελευταία χρόνια, σημειώνοντας ότι, χάρη στις δικές τους θυσίες, συνεχίστηκε αδιάκοπο το εμπόριο και «γι’ αυτό πρέπει να τους επαινούμε». Τέλος, πρόσθεσε ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία ενδεχομένως να αυξήσει το έλλειμμα ναυτικών, καθώς Ρώσοι και Ουκρανοί ναυτικοί αποτελούν περίπου το 15% του παγκόσμιου εργατικού δυναμικού στα πλοία.
Φωτό: Capital Link
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς τα «φώτα» της βιομηχανίας ενέργειας εστιάζουν ολοένα και περισσότερο στις ακτές της Γουιάνας, η χώρα της Λατινικής Αμερικής προχωρά στη λήψη μέτρων με…
Μια προσωρινή πολιτική συμφωνία μεταξύ του Συμβουλίου και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αποσκοπεί στην ακριβέστερη ευθυγράμμιση της εντολής του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη…
Νωχελικά παραμένουν τα δεδομένα για τη ναυλαγορά των LNG carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος ναύλωσης ενός LNG carrier…
Από τα πλέον επίσημα χείλη επιβεβαιώθηκε η είδηση ότι, τις επόμενες ημέρες, η δραστηριοποίηση της Chevron στη Βενεζουέλα θα ολοκληρωθεί. Ειδικότερα, ο Υπουργός Εξωτερικών…
Με την παραλαβή του παρθενικού φορτίου τέθηκε επισήμως σε λειτουργία το νέο FSRU της Γερμανίας. Σύμφωνα με στοιχεία της Kpler, την Παρασκευή 16 Μαΐου…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, υπέγραψε το βράδυ της Παρασκευής 23 Μαΐου τέσσερα διατάγματα τα οποία έχουν ως στόχο την «αναγέννηση» της πυρηνικής…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα πως προτείνει απευθείας δασμούς 50% στα προϊόντα που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση αρχής γενομένης από…
Ένα ορόσημο στη διαδικασία επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της κατέγραψε η Aegean Shipping. Ειδικότερα, βάσει σχετικής ανακοίνωσης, πρόσφατα έλαβε χώρα η τελετή κοπής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ