Σε φάση κανονικότητας φαίνεται πως εισέρχεται το κορυφαίο λιμάνι διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων του κόσμου μετά την άρση των απαγορευτικών μέτρων για την πανδημία. Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα η Σαγκάη χαλάρωσε τα περιοριστικά μέτρα που είχε θέσει στις αρχές Απριλίου προς αναχαίτιση του κορονοϊού. Σύμφωνα με δεδομένα της VesselsValue, o μέσος χρόνος αναμονής των tankers, bulkers, containerships στα τέλη Απριλίου ανήλθε στα επίπεδα-ρεκόρ των 65 ωρών.
Η άρση των μέτρων έχει ως αποτέλεσμα ο μέσος χρόνος αναμονής των πλοίων να επιστρέψει σε κανονικά για την εποχή επίπεδα. Παρά το γεγονός ότι δεκατρείς από τις δεκαέξι επαρχίες επέβαλαν ξανά lockdown νωρίτερα μέσα στην εβδομάδα, η συμφόρηση διαφαίνεται πως επιστρέφει σε φυσιολογικά επίπεδα.
Είναι ενδεικτικό ότι για τα containerships, τα οποία αποτελούν και τον πλέον συνηθέστερο τύπο πλοίου που προσεγγίζει το λιμάνι της Σαγκάης, ο μέσος χρόνος αναμονής, από τις 69 ώρες στο αποκορύφωμα της Όμικρον στα τέλη Απριλίου, έχει πλέον μειωθεί στις 34 και συνεχίζει να μειώνεται.
Στα τέλη Απριλίου, ο αντίστοιχος αριθμός για τα bulkers ήταν 75 ώρες, ενώ πλέον ο μέσος χρόνος αναμονής κυμαίνεται μεταξύ 15 και 44 ωρών από τις αρχές Μαΐου.
Για τα δεξαμενόπλοια, η λιμενική συμφόρηση στη Σαγκάη αποδείχτηκε μικρής διάρκειας. Από τον μέσο χρόνο αναμονής των 37 ωρών στο αποκορύφωμα της Όμικρον, τις τελευταίες εβδομάδες καταγράφεται σημαντική πτώση και πλέον κινείται στις 22 ώρες.
Μπορεί στην οικονομική πρωτεύουσα της Κίνας να επεβλήθησαν ξανά μέτρα κατά της πανδημίας, ωστόσο προβλήματα όπως οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού, που κατεγράφησαν τον περασμένο Απρίλιο και ουσιαστικά παρέλυσαν τις εφοδιαστικές αλυσίδες, δεν φαίνεται να είναι έντονα τώρα.
Αντιθέτως, απεργιακές κινητοποιήσεις στη Γερμανία αυξάνουν τη συμφόρηση σε Bremerhaven and Wilhelmsen. Θα αποτελέσει η βορειοδυτική Ευρώπη το νέο μεγάλο bottleneck των logistics;