
Το λιμάνι του Μόντρεαλ, το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι στον Καναδά, ξεκίνησε να υποδέχεται καινοτόμα και φιλικά προς το περιβάλλον εμπορικά πλοία, σύμφωνα με τους στόχους που έχει θέσει για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος των δραστηριοτήτων του.
Τα πλοία «Vistula Maersk» και «Vayenga Maersk», δύο από τα μεγαλύτερα στον κόσμο ice-class containerships τα οποία καταναλώνουν βιοκαύσιμο που παράγεται από ανακυκλωμένη βιώσιμη βιομάζα, θα επιχειρούν στο εξής στο λιμάνι του Μόντρεαλ, πραγματοποιώντας δρομολόγια μεταξύ Καναδά και Βόρειας Ευρώπης. Επιπλέον, νωρίτερα μέσα στον Μάιο, το «MV Nukumi», το καινοτόμο υβριδικό φορτηγό πλοίο της Canada Steamship Lines, πραγματοποίησε την πρώτη του εκφόρτωση αποπαγωτικού άλατος στο λιμάνι του Μόντρεαλ για λογαριασμό της Windsor Salt. Το εν λόγω πλοίο διαθέτει αρκετές σχεδιαστικές καινοτομίες, οι οποίες επιτυγχάνουν μείωση του συνολικού περιβαλλοντικού του αποτυπώματος, περιορίζοντας τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 25% και τα επίπεδα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης κατά 80% σε σύγκριση με τα προηγούμενα πλοία που εκτελούσαν το ίδιο δρομολόγιο.
Στην 26η Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή που έλαβε χώρα το 2021 (COP26), ο Καναδάς ήταν ανάμεσα στις δεκαεννέα χώρες που υπέγραψαν το Clydebank Declaration, μια πρωτοβουλία η οποία στοχεύει στη δημιουργία πράσινων θαλάσσιων οδών μεταξύ δύο η περισσότερων λιμένων, για την επιτάχυνση της απανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου. Το λιμάνι του Ρότερνταμ και το λιμάνι της Αμβέρσας αποτέλεσαν τα πρώτα λιμάνια που υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας για τη δημιουργία μιας πράσινης θαλάσσιας οδού στον Βόρειο Ατλαντικό ωκεανό, σκοπεύοντας να προωθήσουν το εμπόριο των πράσινων καυσίμων και την προμήθεια ανανεώσιμων καυσίμων και πράσινων τεχνολογιών σε πλοία.
Φωτό: Maersk SeaLand
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ