
Σημαντική αύξηση στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών, ο οποίος ανήλθε σε 120,8 εκατ.ευρώ το 2022, από μόλις 44,3 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021, κατέγραψε η AEGEAN ανακοινώνοντας τα βασικά οικονομικά και λειτουργικά αποτελέσματα του α’ τριμήνου 2022.
Το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, ο Όμιλος προσέφερε 2,3 εκατ. θέσεις και μετέφερε 1,5 εκατ. επιβάτες. Η συνολική προσφερόμενη χωρητικότητα αντιστοιχούσε στο 74% της χωρητικότητας του πρώτου τριμήνου του 2019, ενώ η μέση πληρότητα πτήσεων βελτιώθηκε σε 66,1% από 47,5% το πρώτο τρίμηνο του 2021, παραμένοντας, όμως, με την επίδραση της Όμικρον, ειδικά τους πρώτους δύο μήνες του έτους, σημαντικά χαμηλότερη από τα προ πανδημίας επίπεδα.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της AEGEAN, στο πάντα εποχικά ασθενέστερο πρώτο τρίμηνο, οι καθαρές ζημίες μετά από φόρους ανήλθαν σε 38,5 εκατ. ευρώ από 44,5 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2021. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι πάρα τις επιπτώσεις της πανδημίας, αλλά και το ιδιαίτερα αυξημένο κόστος καυσίμου, οι ζημίες δεν ήταν μεγαλύτερες από το πρώτο τρίμηνο του 2019. Τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις διαμορφώθηκαν σε 458,8, εκατ. ευρώ.
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, δήλωσε: «Στην περίοδο του έτους με τη χαμηλότερη ζήτηση, με τη μετάλλαξη Όμικρον να συνεχίζει να επηρεάζει τις πληρότητες και την τιμή του πετρελαίου διπλάσια από το 2019, η AEGEAN πέτυχε περιορισμό του ζημιογόνου αποτελέσματος σε σχέση με το 2021 και αντίστοιχα με το 2019. Είναι, επίσης, σημαντικό ότι από τον Φεβρουάριο, κυρίως λόγω της προπώλησης εισιτηρίων για το καλοκαίρι, οι ταμειακές ροές είναι θετικές.Για την καλοκαιρινή περίοδο ο Όμιλος συνεχίζει τη σταδιακή επαναφορά χωρητικότητας προσθέτοντας νέους προορισμούς και αυξημένες συχνότητες σύνδεσης στο δίκτυο εσωτερικού και εξωτερικού. Παραμένουμε συντεταγμένοι στο επενδυτικό μας πλάνο με την παραλαβή ακόμα 12 νέων Airbus 321/320neo για το 2022, σταδιακά στους επομένους μήνες» και προσέθεσε πως «η καλοκαιρινή περίοδος, δείχνει ιδιαίτερα αυξημένη δυναμική στην πορεία των προ-κρατήσεων, αλλά και, ήδη, σημαντικά αυξημένες πληρότητες που προσεγγίζουν πλέον τα προ-πανδημίας επίπεδα. Στόχος μας είναι το 2022 να είναι μια χρονιά με νέες υπηρεσίες και περισσότερες επιλογές για τους επιβάτες μας αλλά και η πρώτη κερδοφόρα χρήση μετά την πανδημία. Αδιαμφισβήτητα, όμως, μέσα σε ένα περιβάλλον, με υψηλή αβεβαιότητα και υψηλό κόστος καυσίμων λόγω και των γεωπολιτικών εξελίξεων, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα παραμένουν προτεραιότητες».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Η Κάλυμνος αποτελεί τον κατεξοχήν ναυτότοπο του Νοτιοανατολικού Αιγαίου. Ένα νησί με πλούσια θαλασσινή παράδοση και μεγάλη ιστορία στον χώρο της ναυτοσύνης. Ένας δωρικός…
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ