Αγοραπωλησίες πλοίων και ο αντίκτυπος του πληθωρισμού

Αγοραπωλησίες πλοίων και ο αντίκτυπος του πληθωρισμού

119
Αγοραπωλησίες πλοίων και ο αντίκτυπος του πληθωρισμού

Η δραστηριότητα στη second-hand αγορά εντός του 2022 είναι αρκετά δυναμική, με 705 πλοία να έχουν αλλάξει χέρια μέχρι τα τέλη Μαΐου, έναντι περίπου $16 δισ. Τα διατεθέντα κεφάλαια για την απόκτηση των προαναφερθέντων bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers είναι σε αρκετά υψηλά επίπεδα, γεγονός που αντανακλά την τάση αύξησης των αξιών των πλοίων, η οποία εκκίνησε εντός του 2021 και παραμένει δυναμική και εντός του τρέχοντος έτους.

Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα πρόσφατης έκθεσης της Allied Shipping Research, το 2021 1.735 bulk carriers, tankers, containerships και gas carriers άλλαξαν χέρια έναντι περίπου $31,1 δισ. Συνεπώς, ο μέσος όρος αξίας ενός πλοίου που άλλαξε χέρια εντός του 2021 ήταν ίσος με $17,9 εκατ. Την ίδια ώρα, με τα μέχρι τώρα δεδομένα εντός του έτους, η μέση αξία μιας παραγγελίας ανέρχεται στα $22,6 εκατ. Συνεπώς, μεταξύ του 2021 και του 2022, η μέση αξία μιας παραγγελίας έχει καταγράψει άνοδο 26%.

Η αντίστοιχη σύγκριση με τη μέση αξία των παραγγελιών τα προηγούμενα έτη καταδεικνύει περισσότερο τη σημαντική αύξηση των αξιών. Σε σύγκριση με το 2020, η αύξηση είναι 61%, ενώ σε σύγκριση με το 2019 53%.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.