
Σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα κινούνται οι ναυλαγορές με τα bulkers να συνεχίζουν να διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Όπως σημειώνει σε πρόσφατη έκθεσή του ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons, την εβδομάδα με πέρας την Παρασκευή 6 Μαΐου, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των Capesizes κατέγραψε άνοδο 37% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $21.273, δηλαδή στα υψηλότερα επίπεδά του από τις αρχές του έτους.
Παράλληλα, η ναυλαγορά των containerships παραμένει σε υψηλά επίπεδα, με την αγορά συμβολαίων χρονοναύλωσης να συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο. Θετικές διαφαίνονται οι προοπτικές της ναυλαγοράς των LNGCs, με το μέσο όρο των ναύλων για ένα ΤFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. να καταγράφουν εβδομαδιαία άνοδο 6% και να διαμορφώνονται στα $48.500/ημέρα. Αντιθέτως, εβδομαδιαία πτώση 10% σημείωσε ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών των VLGCs στο route Αραβικός Κόλπος – Ιαπωνία, στα $37.342.
Στο μέτωπο των δεξαμενόπλοιων, οι προκλήσεις δεν υποχωρούν. Πιο συγκεκριμένα, στην αγορά των crude, η μειωμένη δραστηριότητα σε συνδυασμό με την υπερπροσφορά στη Δύση οδήγησαν εκ νέου τον μέσο όρο των ημερήσιων κερδών των VLCCs σε επίπεδα υπό του μηδενός. Ακόμη, τα κέρδη των Suezmaxes κατέγραψαν περαιτέρω πτώση και διαμορφώθηκαν σε επίπεδα υπό των $20.000/ημέρα.
Ωστόσο, παρά τα ανάμεικτα σημάδια των ναυλαγορών, ο σχετικός δείκτης της Clarksons, ClarkSea σημείωσε νέο υψηλό (από το 2008 και έπειτα). Ο δείκτης κατέγραψε άνοδο 3% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $43.614/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Στο 8,2% διαμορφώθηκε το ποσοστό της ανεργίας στη χώρα τον Σεπτέμβριο εφέτος, έναντι 9,7% τον Σεπτέμβριο 2024 και του αναθεωρημένου προς τα πάνω 8,2%…

Τα πλοία του παγκόσμιου στόλου που υπόκεινται σε κυρώσεις εξακολουθούν να πληθύνονται με αμείωτους ρυθμούς, με τη μέση ηλικία τους μάλιστα να ξεπερνά τα…

Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ