
Η ολλανδική εταιρεία C-Job Naval Architects συνεργάτηκε με την LH2 Europe προκειμένου να σχεδιάσουν από κοινού ένα καινοτόμο πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου υδρογόνου το οποίο αναμένεται να χρησιμοποιηθεί σε μια νέα αλυσίδα εφοδιασμού πράσινου υδρογόνου την οποία σχεδιάζει η LH2 Europe.
Αρχικός στόχος της LH2 Europe είναι η μεταφορά πράσινου υδρογόνου από τη Σκωτία στη Γερμανία, με τη δυνατότητα επέκτασης του δικτύου και σε άλλα μέρη της Ευρώπης όσο αυξάνεται η ζήτηση για το εν λόγω πράσινο καύσιμο.
Το μήκους 141 μέτρων πλοίο το οποίο αρχικά σχεδίασε η C-Job διαθέτει τρεις δεξαμενές αποθήκευσης υγροποιημένου υδρογόνου χωρητικότητας 12,500 κ.μ. έκαστη. Η συνολική χωρητικότητα των 37,500 κ.μ. σημαίνει ότι το εν λόγω πλοίο θα μπορεί να μεταφέρει αρκετό καύσιμο για την τροφοδοσία 400,000 αυτοκίνητων ή 20,000 φορτηγών σε ένα μόλις ταξίδι.
Η θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου υδρογόνου παρουσιάζει αρκετές προκλήσεις τόσο ως προς το σχεδιασμό των πλοίων όσο ως προς τα συστήματα διαχείρισης του φορτίου, καθώς το εν λόγω καύσιμο καταλαμβάνει μεγάλο όγκο και είναι 20 φορές ελαφρύτερο από το LNG. Για το λόγο αυτό η C-Job ανέπτυξε ένα καινοτόμο τραπεζοειδή σχεδιασμό κύτους, ο οποίος παρέχει αρκετό χώρο στο κατάστρωμα για την τοποθέτηση των δεξαμενών, χωρίς να χρειάζεται η λήψη θαλάσσιου έρματος για την επίτευξη του απαιτούμενου βυθίσματος.
Φωτό: c-job.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ