
Αύξηση 13,4% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Μάρτιο εφέτος, παρά το γεγονός ότι η ποσοστιαία άνοδος της αξίας των εξαγωγών ήταν υψηλότερη από εκείνη των εισαγωγών.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τις εμπορευματικές συναλλαγές:
Η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 6.896,1 εκατ. ευρώ έναντι 5.460,1 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 26,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 857,9 εκατ. ευρώ ή 20%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 860,4 εκατ. ευρώ ή 20,2%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 4.510,9 εκατ. ευρώ έναντι 3.356,1 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 34,4% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 592,8 εκατ. ευρώ ή 23,7%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 588,5 εκατ. ευρώ ή 23,5%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 2.385,2 εκατ. ευρώ έναντι 2.104,0 εκατ. ευρώ τον Μάρτιο 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 13,4% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 265,1 εκατ. ευρώ ή 14,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 271,9 εκατ. ευρώ ή 15,4%).
Το α’ τρίμηνο, η συνολική αξία των εισαγωγών- αφίξεων ανήλθε στο ποσό των 20.069,6 εκατ. ευρώ έναντι 13.529,2 εκατ. ευρώ το ίδιο διάστημα του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 48,3% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 3.490,5 εκατ. ευρώ ή 32,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 3.472,7 εκατ. ευρώ ή 32,8%).
Η συνολική αξία των εξαγωγών- αποστολών ανήλθε στο ποσό των 11.593,2 εκατ. ευρώ έναντι 8.785,4 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 32% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 1.599,0 εκατ. ευρώ ή 24%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 1.590,1 εκατ. ευρώ ή 23,9%).
Το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου ανήλθε σε 8.476,4 εκατ. ευρώ έναντι 4.743,8 εκατ. ευρώ το α’ τρίμηνο του 2021, παρουσιάζοντας αύξηση 78,7% (χωρίς τα πετρελαιοειδή παρουσίασε αύξηση κατά 1.891,5 εκατ. ευρώ 47,9%, ενώ χωρίς τα πετρελαιοειδή και τα πλοία παρουσίασε αύξηση κατά 1.882,6 εκατ. ευρώ ή 47,9%).
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ