Τα tankers προς νέους σκοπέλους

Τα tankers προς νέους σκοπέλους

171
Τα tankers προς νέους σκοπέλους
Φωτό: Sergio Souza/Unsplash

Η αύξηση της προσφοράς δεξαμενόπλοιων σε συνάρτηση με τη μείωση των ‒προς μεταφορά‒ φορτίων προκαλεί νέους πονοκεφάλους στη spot αγορά των δεξαμενόπλοιων και αντανακλάται στην κερδοφορία στην αγορά. Πιο συγκεκριμένα, την περασμένη εβδομάδα, οι ναύλοι των μεγαλύτερων μεγεθών κατέγραψαν καθολική πτώση σε σημαντικά routes με επίκεντρο τα VLCCs.

Ειδικότερα, τα κέρδη των VLCCs στα routes από τον Αραβικό Κόλπο στη Σιγκαπούρη σημείωσαν πτώση, υποχωρώντας υπό το μηδέν. Παρεμφερή εικόνα παρουσιάστηκε και στα routes από Δυτική Αφρική προς Κίνα. Την ίδια ώρα, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών για VLCCs σε συμβόλαια χρονοναύλωσης υποχώρησε κατά $1.036 σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $-12.106.

Παράλληλα, ιδιαίτερα ισχυρή μεταβλητότητα καταγράφεται στην κερδοφορία των Suezmaxes και Aframaxes. Ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών για τα Suezmaxes υπό συμβόλαια χρονοναύλωσης διαμορφώθηκε στα $43.648, σημειώνοντας εβδομαδιαία πτώση $35.020. Ακόμη, ο μέσος όρος των ημερήσιων κερδών για τα Aframaxes μειώθηκε κατά $28.660 σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $41.781.

Αντιθέτως, η αγορά των clean tankers εμφάνισε θετικά σημάδια, με τους ναύλους στη spot αγορά να σημειώνουν σημαντική άνοδο. Ενδεικτικά, στα routes από τον Αραβικό Κόλπο προς την Ιαπωνία, η κερδοφορία των MR και Panamax tankers διαμορφώθηκε στα $44.305/ημέρα (εβδομαδιαία άνοδος 132,3%) και $45.519/ημέρα (εβδομαδιαία άνοδος 87,3%) αντίστοιχα.

Πηγή: Intermodal Weekly Market Report – Week 17

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.