Τα δεξαμενόπλοια και το διμερές εμπόριο πετρελαίου Ρωσίας-Κίνας

Τα δεξαμενόπλοια και το διμερές εμπόριο πετρελαίου Ρωσίας-Κίνας

154
Τα δεξαμενόπλοια και το διμερές εμπόριο πετρελαίου Ρωσίας-Κίνας

Η Κίνα αποτελεί τον κορυφαίο εισαγωγέα αργού πετρελαίου παγκοσμίως, ενώ η Ρωσία τον δεύτερο μεγαλύτερο εξαγωγέα. Ωστόσο, καθώς το εμπόριο πετρελαίου μεταξύ των δύο χωρών πραγματοποιείται κυρίως με αγωγούς και η απόστασή τους είναι μικρή, ο αντίκτυπος στη ζήτηση των δεξαμενόπλοιων είναι μικρός. Σε πρόσφατη ανάλυσή της η BIMCO σημειώνει, πάντως, ότι οποιαδήποτε αλλαγή στις εξαγωγές ρωσικού αργού προς την Κίνα είναι πιθανό να επηρεάσει τη ζήτηση των dirty tankers σε όρους τονομιλίων, δεδομένου ότι επηρεάζονται οι αποστάσεις μεταφοράς.

«Το εμπόριο Ρωσίας-Κίνας με dirty tankers έχει αυξηθεί κατά 94% σε όρους deadweight tonne miles από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και έπειτα», σημειώνει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.

Από την άλλη, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, οι εξαγωγές της Ρωσίας με dirty tankers, εκφρασμένες σε deadweight tonne miles, και αντιστοίχως οι εισαγωγές της Κίνας έχουν αυξηθεί κατά 14% και 4%. Συνεπώς, καταδεικνύεται η σημαντικότητα του διμερούς εμπορίου αργού πετρελαίου Ρωσίας-Κίνας για τις δύο χώρες.

Σύμφωνα με τον κ. Rasmussen, η Μαύρη Θάλασσα αποτελεί σημαντική συνιστώσα για το εμπόριο πετρελαίου των δύο χωρών με dirty tankers, καθώς αντιπροσωπεύει το 58% της αύξησης που καταγράφεται. «Καθώς τα deadweight tonne miles από τη Βραζιλία, που είναι αρκετά πιο μακριά από την Κίνα, έχουν μειωθεί κατά 26% την ίδια περίοδο, η αλλαγή των pattern εισαγωγών πετρελαίου της Κίνας οδηγεί σε μείωση των τονομιλίων, εξέλιξη αρνητική για τα δεξαμενόπλοια, καταλήγει ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.

Φωτό: Wallace Woon/AΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.