
Η Κίνα αποτελεί τον κορυφαίο εισαγωγέα αργού πετρελαίου παγκοσμίως, ενώ η Ρωσία τον δεύτερο μεγαλύτερο εξαγωγέα. Ωστόσο, καθώς το εμπόριο πετρελαίου μεταξύ των δύο χωρών πραγματοποιείται κυρίως με αγωγούς και η απόστασή τους είναι μικρή, ο αντίκτυπος στη ζήτηση των δεξαμενόπλοιων είναι μικρός. Σε πρόσφατη ανάλυσή της η BIMCO σημειώνει, πάντως, ότι οποιαδήποτε αλλαγή στις εξαγωγές ρωσικού αργού προς την Κίνα είναι πιθανό να επηρεάσει τη ζήτηση των dirty tankers σε όρους τονομιλίων, δεδομένου ότι επηρεάζονται οι αποστάσεις μεταφοράς.
«Το εμπόριο Ρωσίας-Κίνας με dirty tankers έχει αυξηθεί κατά 94% σε όρους deadweight tonne miles από την έναρξη της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία και έπειτα», σημειώνει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Από την άλλη, κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, οι εξαγωγές της Ρωσίας με dirty tankers, εκφρασμένες σε deadweight tonne miles, και αντιστοίχως οι εισαγωγές της Κίνας έχουν αυξηθεί κατά 14% και 4%. Συνεπώς, καταδεικνύεται η σημαντικότητα του διμερούς εμπορίου αργού πετρελαίου Ρωσίας-Κίνας για τις δύο χώρες.
Σύμφωνα με τον κ. Rasmussen, η Μαύρη Θάλασσα αποτελεί σημαντική συνιστώσα για το εμπόριο πετρελαίου των δύο χωρών με dirty tankers, καθώς αντιπροσωπεύει το 58% της αύξησης που καταγράφεται. «Καθώς τα deadweight tonne miles από τη Βραζιλία, που είναι αρκετά πιο μακριά από την Κίνα, έχουν μειωθεί κατά 26% την ίδια περίοδο, η αλλαγή των pattern εισαγωγών πετρελαίου της Κίνας οδηγεί σε μείωση των τονομιλίων, εξέλιξη αρνητική για τα δεξαμενόπλοια, καταλήγει ο επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
Φωτό: Wallace Woon/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ