
															Οι παραδόσεις ρωσικού φυσικού αερίου στις χώρες της ΕΕ και την Τουρκία μειώθηκαν δραστικά μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021, ενώ αυτές στην Κίνα εκτοξεύτηκαν, ανακοίνωσε η Gazprom.
«Οι εξαγωγές σε χώρες εκτός της ΚΑΚ (σ.σ. ΕΕ και Τουρκία) ανήλθαν σε 50,1 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, ή 26,9% λιγότερα από την ίδια περίοδο του 2021», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο όμιλος που ελέγχεται από το ρωσικό κράτος, χωρίς να δώσει μια εξήγηση.
Η Gazprom τονίζει ότι θα συνεχίσει να προμηθεύει φυσικό αέριο «σε πλήρη συμμόρφωση με τις συμβατικές υποχρεώσεις».
Την ίδια περίοδο, ο γίγαντας φυσικού αερίου ανέφερε ότι η παραγωγή του μειώθηκε κατά 2,5% μέσα σε ένα χρόνο, στα 175,4 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα.
Παράλληλα οι παραδόσεις στην εγχώρια αγορά κατέγραψαν πτώση 3,7% «κυρίως λόγω των υψηλών θερμοκρασιών τον Φεβρουάριο».
Αντιθέτως, οι εξαγωγές στην Κίνα εκτινάχθηκαν, σε μια αύξηση κατά 60% μέσα σε ένα χρόνο, μέσω του αγωγού φυσικού αερίου Power of Siberia.
Η Gazprom υπογράμμισε επίσης ότι τα αποθέματα φυσικού αερίου στις ευρωπαϊκές υπόγειες εγκαταστάσεις αποθήκευσης φτάνουν τα 6,9 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα.
«Για να επιτευχθεί ο στόχος πληρότητας 90% στις εγκαταστάσεις αποθήκευσης που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, οι εταιρείες θα πρέπει να αντλήσουν επιπλέον 56 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου», προσθέτει ο ρωσικός ενεργειακός γίγαντας.
«Η αναπλήρωση των αποθεμάτων φυσικού αερίου σε υπόγειες εγκαταστάσεις στην Ευρώπη είναι μια πολύ σοβαρή πρόκληση», σημείωσε ο όμιλος, τονίζοντας ότι η ημερήσια δυνατότητα παράδοσης έχει τεχνικά όρια και ότι «η συνολική ποσότητα φυσικού αερίου που διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη ζήτηση στην αναπτυσσόμενη ασιατική αγορά».
Οι τιμές ενέργειας εκτινάσσονται στα ύψη στην Ευρώπη, καθώς η ΕΕ δεν έχει μέχρι στιγμής επιβάλει εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο και φυσικό αέριο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ