
Οι παραδόσεις ρωσικού φυσικού αερίου στις χώρες της ΕΕ και την Τουρκία μειώθηκαν δραστικά μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021, ενώ αυτές στην Κίνα εκτοξεύτηκαν, ανακοίνωσε η Gazprom.
«Οι εξαγωγές σε χώρες εκτός της ΚΑΚ (σ.σ. ΕΕ και Τουρκία) ανήλθαν σε 50,1 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, ή 26,9% λιγότερα από την ίδια περίοδο του 2021», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο όμιλος που ελέγχεται από το ρωσικό κράτος, χωρίς να δώσει μια εξήγηση.
Η Gazprom τονίζει ότι θα συνεχίσει να προμηθεύει φυσικό αέριο «σε πλήρη συμμόρφωση με τις συμβατικές υποχρεώσεις».
Την ίδια περίοδο, ο γίγαντας φυσικού αερίου ανέφερε ότι η παραγωγή του μειώθηκε κατά 2,5% μέσα σε ένα χρόνο, στα 175,4 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα.
Παράλληλα οι παραδόσεις στην εγχώρια αγορά κατέγραψαν πτώση 3,7% «κυρίως λόγω των υψηλών θερμοκρασιών τον Φεβρουάριο».
Αντιθέτως, οι εξαγωγές στην Κίνα εκτινάχθηκαν, σε μια αύξηση κατά 60% μέσα σε ένα χρόνο, μέσω του αγωγού φυσικού αερίου Power of Siberia.
Η Gazprom υπογράμμισε επίσης ότι τα αποθέματα φυσικού αερίου στις ευρωπαϊκές υπόγειες εγκαταστάσεις αποθήκευσης φτάνουν τα 6,9 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα.
«Για να επιτευχθεί ο στόχος πληρότητας 90% στις εγκαταστάσεις αποθήκευσης που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, οι εταιρείες θα πρέπει να αντλήσουν επιπλέον 56 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου», προσθέτει ο ρωσικός ενεργειακός γίγαντας.
«Η αναπλήρωση των αποθεμάτων φυσικού αερίου σε υπόγειες εγκαταστάσεις στην Ευρώπη είναι μια πολύ σοβαρή πρόκληση», σημείωσε ο όμιλος, τονίζοντας ότι η ημερήσια δυνατότητα παράδοσης έχει τεχνικά όρια και ότι «η συνολική ποσότητα φυσικού αερίου που διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη ζήτηση στην αναπτυσσόμενη ασιατική αγορά».
Οι τιμές ενέργειας εκτινάσσονται στα ύψη στην Ευρώπη, καθώς η ΕΕ δεν έχει μέχρι στιγμής επιβάλει εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο και φυσικό αέριο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 30 Μαΐου έλαβε χώρα η παράδοση του «Kohzan Maru VII», του πρώτου πλοίου μεταφοράς μεθανόλης διπλού καυσίμου, το οποίο εισέρχεται σε συμβόλαιο μακράς…
Η Ουκρανία θα χρειαστεί τουλάχιστον €500 εκατ. για να ανοικοδομήσει τις σημαντικότερες εγκαταστάσεις υποδομών στα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που καταστράφηκαν ολοσχερώς μετά τις…
H ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας προβλέπεται να παραμείνει ανθεκτική, με το ΑΕΠ να αυξάνεται 2% το 2025 και 2,1% το 2026, χάρη στις επενδύσεις…
Μετά την ανακοίνωση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για την επιβολή δασμών 50% σε όλες τις εισαγωγές χάλυβα, εντείνονται οι ανησυχίες για τις επιπτώσεις αυτής…
Σε συμφωνία για τη σύσταση κοινοπραξίας που θα πρωταγωνιστήσει στη θαλάσσια μεταφορά υγροποιημένου αερίου κατέληξαν οι Solvang ASA και ένα fund που διαχειρίζεται η…
Με σταθερό βήμα προς ένα βιώσιμο μέλλον, το λιμάνι της Κλαϊπέντα θέτει νέα πρότυπα όχι μόνο για τη λιμενική βιομηχανία της Λιθουανίας αλλά και…
Το outlook της αγοράς δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό, με πληθώρα διαφορετικών παραγόντων να επιδρούν στη ζήτηση. Ειδικότερα, όπως αναφέρει έκθεση της ναυλομεσιτικής Gibson, ο σκοτεινός…
Η αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας αποτελεί κρίσιμο πυλώνα της παγκόσμιας στρατηγικής για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Ωστόσο, η πράσινη μετάβαση, δεν μπορεί να επιτευχθεί…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ