
Οι παραδόσεις ρωσικού φυσικού αερίου στις χώρες της ΕΕ και την Τουρκία μειώθηκαν δραστικά μεταξύ Ιανουαρίου και Απριλίου σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2021, ενώ αυτές στην Κίνα εκτοξεύτηκαν, ανακοίνωσε η Gazprom.
«Οι εξαγωγές σε χώρες εκτός της ΚΑΚ (σ.σ. ΕΕ και Τουρκία) ανήλθαν σε 50,1 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα, ή 26,9% λιγότερα από την ίδια περίοδο του 2021», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο όμιλος που ελέγχεται από το ρωσικό κράτος, χωρίς να δώσει μια εξήγηση.
Η Gazprom τονίζει ότι θα συνεχίσει να προμηθεύει φυσικό αέριο «σε πλήρη συμμόρφωση με τις συμβατικές υποχρεώσεις».
Την ίδια περίοδο, ο γίγαντας φυσικού αερίου ανέφερε ότι η παραγωγή του μειώθηκε κατά 2,5% μέσα σε ένα χρόνο, στα 175,4 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα.
Παράλληλα οι παραδόσεις στην εγχώρια αγορά κατέγραψαν πτώση 3,7% «κυρίως λόγω των υψηλών θερμοκρασιών τον Φεβρουάριο».
Αντιθέτως, οι εξαγωγές στην Κίνα εκτινάχθηκαν, σε μια αύξηση κατά 60% μέσα σε ένα χρόνο, μέσω του αγωγού φυσικού αερίου Power of Siberia.
Η Gazprom υπογράμμισε επίσης ότι τα αποθέματα φυσικού αερίου στις ευρωπαϊκές υπόγειες εγκαταστάσεις αποθήκευσης φτάνουν τα 6,9 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα.
«Για να επιτευχθεί ο στόχος πληρότητας 90% στις εγκαταστάσεις αποθήκευσης που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, οι εταιρείες θα πρέπει να αντλήσουν επιπλέον 56 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου», προσθέτει ο ρωσικός ενεργειακός γίγαντας.
«Η αναπλήρωση των αποθεμάτων φυσικού αερίου σε υπόγειες εγκαταστάσεις στην Ευρώπη είναι μια πολύ σοβαρή πρόκληση», σημείωσε ο όμιλος, τονίζοντας ότι η ημερήσια δυνατότητα παράδοσης έχει τεχνικά όρια και ότι «η συνολική ποσότητα φυσικού αερίου που διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη ζήτηση στην αναπτυσσόμενη ασιατική αγορά».
Οι τιμές ενέργειας εκτινάσσονται στα ύψη στην Ευρώπη, καθώς η ΕΕ δεν έχει μέχρι στιγμής επιβάλει εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο και φυσικό αέριο.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ