
															Τα τελευταία χρόνια, και ενώ αυξάνονται οι περιβαλλοντικοί κανονισμοί που διέπουν την παγκόσμια ναυτιλία, πολύς λόγος γίνεται για τον ρόλο που πρέπει να διαδραματίσουν οι ναυλωτές στην πράσινη μετάβαση του κλάδου. Στο πλαίσιο αυτό, ένας εκ των σημαντικότερων ναυλωτών στην αγορά των dry, η Cargill, αναμένει ότι σημαντικό μέρος του υπό διαχείριση στόλου της θα καταναλώνει φιλικότερα προς το περιβάλλον καύσιμα έως το τέλος της δεκαετίας.
Το 2020, η Cargill εξήγαγε 200 εκατ. τόνους σιδηρομεταλλεύματος, σιτηρών και άλλων ξηρών φορτίων και ο στόλος της αυτή τη στιγμή αριθμεί 700 πλοία, η πλειονότητα των οποίων εκμισθώνεται. Σε πρόσφατη συνέντευξή του, ο Jan Dieleman, πρόεδρος της Cargill Ocean Transportation business, δήλωσε αισιόδοξος ότι, έως το 2030, η εταιρεία θα διαθέτει πλοία μηδενικών εκπομπών άνθρακα. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι ο κ. Dieleman εξελέγη νέος πρόεδρος του Global Maritime Forum, της πρωτοβουλίας που ασχολείται με όλες τις μεγάλες προκλήσεις της ναυτιλίας, και δη με τις προσπάθειες απανθρακοποίησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Cargill ήδη έχει προβεί σε δοκιμές εναλλακτικών καυσίμων, όπως βιοκαύσιμα, αμμωνία κ.ά., ενώ δεν είναι ο μόνος ναυλωτής που έχει δημοσιοποιήσει τα πράσινα σχέδιά του. Amazon.com, Ikea και Unilever Plc έχουν δημόσια αποκαλύψει τα πλάνα τους για τη μείωση των εκπομπών από τις θαλάσσιες μεταφορές των προϊόντων τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ένοπλοι επιτέθηκαν σήμερα σε δεξαμενόπλοιο στα ανοικτά των ακτών της Μογκαντίσου, πυροβολώντας εναντίον του πλοίου αφού προσπάθησαν να επιβιβαστούν σε αυτό, στο πρώτο φερόμενο…

Εξ αφορμής της επικείμενης δημοσίευσης του STIP – Σχεδίου Επενδύσεων για Βιώσιμες Μεταφορές, η A4E και η European Shipowners | ECSA επαναλαμβάνουν το αίτημά…

Η WIMA διοργανώνει για δεύτερη συνεχή χρονιά την Έκθεση Εταιρειών & Ημερίδα Περιναυτιλιακού Ενδιαφέροντος, μετά την ιδιαίτερα επιτυχημένη πρώτη διοργάνωση, η οποία έτυχε θερμής…

Το 2025 έχει αποτελέσει μέχρι στιγμής έτος με σημαντικές γεωπολιτικές αναταράξεις, υπενθυμίζοντας εκ νέου τον αντίκτυπο των εξωτερικοτήτων στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα. Ως εκ…

Η Ινδία κάνει ένα φιλόδοξο τεχνολογικό άλμα προς την ενεργειακή ανεξαρτησία και τη βιωσιμότητα, αναπτύσσοντας νέας γενιάς μικρούς πυρηνικούς αντιδραστήρες, ισχύος 200 MW. Η…

Σε στρατηγικές κινήσεις ανανέωσης του στόλου της προχώρησε πρόσφατα η ναυτιλιακή εταιρεία Yang Ming, με έδρα την Ταϊβάν. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία, που δραστηριοποιείται…

Εν μέσω συθέμελων γεωπολιτικών και εμπορικών μεταβολών, η αγορά των δεξαμενόπλοιων παραμένει ανθεκτική, καθώς εισέρχεται στην τελική ευθεία του έτους. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη…

Οριστική φαίνεται να είναι η αλλαγή σελίδας για τα ελληνικά ναυπηγεία, τα οποία, ύστερα από περισσότερα από δέκα χρόνια στασιμότητας, παρουσιάζουν πλέον σαφή σημάδια…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ