
Το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων από τους κινεζικούς λιμένες προς τη Δύση έχει καταγράψει πτώση τις τελευταίες εβδομάδες. Σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο CEO της Vespucci Maritime, Lars Jensen, σημειώνει ότι η εν λόγω εξέλιξη συνιστά απόρροια μεταξύ άλλων της εποχικότητας στην αγορά των containerships. Επιπλέον, αναφέρει ότι η πτώση των ναύλων σε routes μεταξύ Άπω Ανατολής και Ευρώπης θα επιμείνει τις ερχόμενες εβδομάδες.
Οι ναύλοι στο route από τη Σαγκάη προς το Ρότερνταμ βρίσκονται σε πτωτική πορεία από την εβδομάδα με πέρας τις 24 Φεβρουαρίου του 2022, σύμφωνα με την Drewry. Την εβδομάδα με πέρας τις 21 Απριλίου, οι ναύλοι στο εν λόγω route διαμορφώθηκαν στα $10.364/FEU, έχοντας σημειώσει πτώση 24% από τις 24 Φεβρουαρίου.
Παράλληλα, δημοσίευμα του κινεζικού μέσου ChinaDaily αναφέρει ότι, παρά την πτωτική πορεία των ναύλων από την Κίνα προς την Ευρώπη, οι Κινέζοι εξαγωγείς επιλέγουν να καθυστερήσουν την παράδοση ήδη εξασφαλισμένων παραγγελιών προς εξασφάλιση νέων. Η ζήτηση στην Ευρώπη είναι αποδυναμωμένη, καθώς οι οικονομίες των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ταλανίζονται από τις πληθωριστικές πιέσεις που έχει επιφέρει η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Η πτώση της ζήτησης στην Ευρώπη δεν αποτελεί τον μοναδικό λόγο που οι Κινέζοι εξαγωγείς βρίσκονται σε αναζήτηση νέων προορισμών για τα εμπορεύματά τους. Η βιομηχανική δραστηριότητα στην Κίνα έχει έρθει αντιμέτωπη με σημαντικούς σκοπέλους, με φόντο την αύξηση της τιμής των πρώτων υλών και των πολιτικών που υιοθετήθηκαν προς αντιμετώπιση της έξαρσης κρουσμάτων της Covid-19. Οι εν λόγω παράγοντες οδήγησαν σε σημαντική αύξηση του ορίζοντα παράδοσης εμπορευμάτων από τη στιγμή που κατατίθεται μια παραγγελία, περιορίζοντας την παραγωγική ικανότητα και ωθώντας τους εξαγωγείς να είναι πιο επιλεκτικοί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απότομη πτώση σημειώθηκε στις παραγγελίες νεότευκτων το α΄ εξάμηνο του 2025, σε σχέση με τη δραστηριότητα που καταγράφηκε την αντίστοιχη περίοδο του 2024. Επιφυλακτική…
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε στις 8 Ιουλίου ότι εξετάζει το ενδεχόμενο να επιβάλει πρόσθετους δασμούς ύψους 200% στα φαρμακευτικά προϊόντα που…
Ένα σημαντικό ορόσημο για την παγκόσμια ναυπηγική βιομηχανία σηματοδοτεί η απόφαση του ναυπηγικού κολοσσού της Νότιας Κορέας, HD Hyundai, να επεκταθεί στις γιάρδες της…
Η Ryanair εκτιμά πως, τους ακόλουθους θερινούς μήνες, η ζήτηση για χαμηλού κόστους αερομεταφορές θα παραμένει αμείωτη. Μάλιστα, η εν λόγω αυξημένη ζήτηση έχει…
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά η επέκταση και η διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου της DP World, με τον κολοσσό των logistics να στρέφει πρόσφατα το ενδιαφέρον…
Η Ρωσία, ο μεγαλύτερος εξαγωγέας σιτηρών στον κόσμο, προχώρησε στην κατάργηση του δασμού εξαγωγής σιταριού, με ισχύ από τις 9 Ιουλίου, σύμφωνα με το…
Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας θα επενδύσει $22,7 εκατ. έως το 2028 στην ανάπτυξη βασικών τεχνολογιών για έξυπνους λιμένες, σύμφωνα με ανακοίνωση του αρμόδιου…
Εν μέσω κατακόρυφης πτώσης της εγχώριας κατανάλωσης LNG, η κυβέρνηση του Πακιστάν βρίσκεται αντιμέτωπη με υπερπροσφορά φυσικού αερίου, η οποία ενδέχεται να πλήξει σοβαρά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ