
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, η Κριστίν Λαγκάρντ, άφησε ανοικτό χθες Τετάρτη το ενδεχόμενο να υπάρξει αύξηση των κατευθυντήριων επιτοκίων μέσα στο καλοκαίρι, εάν ο πληθωρισμός παραμείνει σε υψηλό επίπεδο.
«Η αποστολή της ΕΚΤ είναι η σταθερότητα των τιμών», υπενθύμισε χθες η κυρία Λαγκάρντ από το Αμβούργο, όπου συναντήθηκε με τον δήμαρχο Πέτερ Τσέντσερ.
Ο πληθωρισμός στην ευρωζώνη έφθασε τον Μάρτιο το 7,5% σε ετήσια βάση, επίπεδο-ρεκόρ, πολύ πάνω από τον στόχο 2% που είναι ο μεσοπρόθεσμος στόχος της τράπεζας, γεγονός που θέτει υπό πίεση τον θεσμό για να λάβει μέτρα αποκλιμάκωσης της πολιτικής νομισματικής χαλάρωσης έπειτα από χρόνια.
Το «ταξίδι» της νομισματικής εξομάλυνσης έπρεπε να έχει αρχίσει ήδη, κατά την κυρία Λαγκάρντ.
Αφού τερμάτισε τον Μάρτιο το έκτακτο πρόγραμμα στήριξης της οικονομίας κατά τη διάρκεια της κρίσης της πανδημίας του νέου κορονοϊού, ένα ακόμη πρόγραμμα αγοράς χρεών, παλαιότερο, αναμένεται να λάβει τέλος με τη σειρά του: «θα σταματήσουμε τις αγορές στοιχείων ενεργητικού πιθανόν στις αρχές του τρίτου τριμήνου, μάλλον τον Ιούνιο».
Η απόφαση θα ληφθεί από το Εκτελεστικό Συμβούλιο στη βάση των οικονομικών δεδομένων που θα είναι διαθέσιμα στη συνεδρίασή του τον Ιούνιο.
«Κατόπιν, θα είναι καιρός να εξετάσουμε τα επιτόκια», πρόσθεσε.
Αν η άνοδος των επιτοκίων αναφοράς -η πρώτη από το 2011- πρέπει να ακολουθήσει πολύ γρήγορα το τέλος της αγοράς αξιόγραφων, το τρέχον χρονοδιάγραμμα επιτρέπει να ληφθεί απόφαση στην τελευταία συνεδρίαση για θέματα νομισματικής πολιτικής πριν από τη θερινή διακοπή των εργασιών της, την 21η Ιουλίου.
Κατά την ΕΚΤ, η άνοδος των επιτοκίων θα γίνει «λίγο μετά» το τέλος των αγορών χρέους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Σε νέα εποχή εισέρχεται πλέον η γαλλική ναυτιλιακή εταιρεία Louis Dreyfus Armateurs (LDA). Σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η οικογένεια Louis Dreyfus, μέτοχος της LDA,…
Μπλόκο στα μεγάλα κρουαζιερόπλοια στήνουν οι Κάννες, με το δημοτικό συμβούλιο του γαλλικού θερέτρου να λαμβάνει την απόφαση να απαγορεύσει από το επόμενο έτος…
Η Σαγκάη σημείωσε πρόσφατα μια σημαντική επιτυχία, ολοκληρώνοντας την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγρού CO₂ από πλοίο σε πλοίο. Η μεταφορά έλαβε χώρα στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ