
Συμφωνία με επίκεντρο την ασφάλεια ανακοίνωσαν Κίνα και Νησιά Σολομώντα την Τρίτη 19 Απριλίου, προκαλώντας την ανησυχία χωρών της Δύσης αλλά και της Ανατολής, με επίκεντρο τη σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή. Βάσει της συμφωνίας, η Κίνα θα μπορεί να συνδράμει αμυντικά τα Νησιά του Σολομώντα, τα οποία έχουν έρθει αντιμέτωπα με εκτεταμένες εσωτερικές αναταραχές πρόσφατα. Όπως υπογράμμισε αξιωματούχος του Πεκίνου, η εν λόγω συμφωνία δεν επηρεάζει τρίτα μέρη, όμως η δήλωση αυτή δεν καθησυχάζει τις διεθνείς δυνάμεις.
Οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία κάνουν λόγο για ενδεχόμενη αύξηση της στρατιωτικής παρουσίας της Κίνας στον Ειρηνικό, και δη σχετικά κοντά στην Αυστραλία. Άλλωστε, η απόσταση μεταξύ των Νησιών Σολομώντα και της Αυστραλίας είναι περίπου ίση με 1.600 χλμ.
Συνεπώς, οι φόβοι πως η εν λόγω συμφωνία θα οδηγήσει στη δημιουργία κινεζικής στρατιωτικής βάσης στα Νησιά του Σολομώντα δεν μπορούν να χαρακτηριστούν αβάσιμοι. Οι εν λόγω φόβοι εντείνονται περαιτέρω λόγω των τεταμένων πολιτικών σχέσεων Καμπέρας και Πεκίνου, ο αντίκτυπος των οποίων είναι εμφανής στις εμπορικές τους σχέσεις. Ωστόσο, τα Νησιά του Σολομώντα αρνούνται πως η συμφωνία «ανοίγει την πόρτα» για τη δημιουργία μιας τέτοιας βάσης.
Οι επεκτατικές κινήσεις της Κίνας αποτελούν μέρος της στρατηγικής της να αυξήσει την επιρροή της στην ευρύτερη περιοχή και συνάμα είναι δυνατόν να συνιστούν την απάντηση του Πεκίνου αναφορικά με τη νεοσυσταθείσα αμυντική συμμαχία AUKUS (Αυστραλία – Ηνωμένο Βασίλειο – ΗΠΑ). Υπενθυμίζεται ότι η AUKUS δημιουργήθηκε εντός του 2021, με επίκεντρο την ασφάλεια και τη σταθερότητα, προκαλώντας τη δυσαρέσκεια της Κίνας.
Πηγή: KyodoNews/CNN
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ