
Σε υψηλά επίπεδα παραμένουν οι ναυλαγορές επί σειρά εβδομάδων με τους σχετικούς δείκτες να αντανακλούν τις θετικές εξελίξεις. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, ο δείκτης των ναυλαγορών ClarkSea παρέμεινε σταθερός σε εβδομαδιαία βάση την εβδομάδα με πέρας τις 22 Απριλίου στα $42.086/ημέρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο δείκτης έχει παραμείνει σε επίπεδα άνω των $40.000/ημέρα για επτά συνεχόμενες εβδομάδες.
Ειδικότερα, θετικές ήταν οι εξελίξεις στη ναυλαγορά των bulk carriers, με τα κέρδη των Capesizes να ανακτούν τα «χαμένα εδάφη» και να επιστρέφουν άνω των $15.000/ημέρα. Οι ναύλοι ταξιδιού για Panamax πλοία παρέμειναν σε παρεμφερή επίπεδα ενώ τα κέρδη ταξιδιού των Supramaxes κατέγραψαν άνοδο 15% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $34.300/ημέρα.
Παράλληλα, η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων εμφάνισε σημάδια υποχώρησης, όμως οι ναύλοι παραμένουν σε σαφώς βελτιωμένα επίπεδα σε σύγκριση με το 2021 και τις αρχές του 2022, υπογραμμίζει η Clarksons. Ενδεικτικά, ο μέσος όρος των κερδών των Suezmaxes κατέγραψε εβδομαδιαία πτώση 25% και διαμορφώθηκε στα $47.558/ημέρα. Στην αγορά των clean, ο μέσος όρος κερδών MR tankers κατέγραψε πτώση 30% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $19.736/ημέρα.
Όσον αφορά τα gas carriers, οι ναύλοι βρίσκονται σε ελαφρώς θετικό μομέντουμ: Τα κέρδη ενός VLGC στο route Χιούστον-Τσίμπα κατέγραψαν άνοδο 2% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $49.800/ημέρα ενώ ο μέσος όρος των ναύλων για ένα DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. κατέγραψε επίσης άνοδο 2% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $45.500/ημέρα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ