Ανοδικές τάσεις στις ναυλαγορές

Ανοδικές τάσεις στις ναυλαγορές

230
Ανοδικές τάσεις στις ναυλαγορές

Σε υψηλά επίπεδα παραμένουν οι ναυλαγορές επί σειρά εβδομάδων με τους σχετικούς δείκτες να αντανακλούν τις θετικές εξελίξεις. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Clarksons, ο δείκτης των ναυλαγορών ClarkSea παρέμεινε σταθερός σε εβδομαδιαία βάση την εβδομάδα με πέρας τις 22 Απριλίου στα $42.086/ημέρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο δείκτης έχει παραμείνει σε επίπεδα άνω των $40.000/ημέρα για επτά συνεχόμενες εβδομάδες.

Ειδικότερα, θετικές ήταν οι εξελίξεις στη ναυλαγορά των bulk carriers, με τα κέρδη των Capesizes να ανακτούν τα «χαμένα εδάφη» και να επιστρέφουν άνω των $15.000/ημέρα. Οι ναύλοι ταξιδιού για Panamax πλοία παρέμειναν σε παρεμφερή επίπεδα ενώ τα κέρδη ταξιδιού των Supramaxes κατέγραψαν άνοδο 15% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $34.300/ημέρα.

Παράλληλα, η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων εμφάνισε σημάδια υποχώρησης, όμως οι ναύλοι παραμένουν σε σαφώς βελτιωμένα επίπεδα σε σύγκριση με το 2021 και τις αρχές του 2022, υπογραμμίζει η Clarksons. Ενδεικτικά, ο μέσος όρος των κερδών των Suezmaxes κατέγραψε εβδομαδιαία πτώση 25% και διαμορφώθηκε στα $47.558/ημέρα. Στην αγορά των clean, ο μέσος όρος κερδών MR tankers κατέγραψε πτώση 30% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $19.736/ημέρα.

Όσον αφορά τα gas carriers, οι ναύλοι βρίσκονται σε ελαφρώς θετικό μομέντουμ: Τα κέρδη ενός VLGC στο route Χιούστον-Τσίμπα κατέγραψαν άνοδο 2% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκαν στα $49.800/ημέρα ενώ ο μέσος όρος των ναύλων για ένα DFDE LNGC μεταφορικής ικανότητας 160.000 κ.μ. κατέγραψε επίσης άνοδο 2% σε εβδομαδιαία βάση και διαμορφώθηκε στα $45.500/ημέρα.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.