
Πτωτική πορεία ακολουθούν οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων και bulk carriers τα τελευταία δέκα χρόνια, απόρροια των σημαντικών προκλήσεων με τις οποίες είναι αντιμέτωπες οι επιμέρους ναυτιλιακές αγορές.
Αναλυτικότερα, τα υπό ναυπήγηση bulk carriers έχουν μειωθεί από 2.500 τον Απρίλιο του 2012 σε περίπου 760 τον φετινό Απρίλιο. Παράλληλα, το orderbook των tankers ακολουθεί την ίδια πτωτική τάση και από τα 1.500 υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοια τον Απρίλιο του 2012 πλέον κινούνται στα 528. Στον αντίποδα, τα containerships βλέπουν τις παραγγελίες τους να εκτοξεύονται τα τελευταία δέκα χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι, τον Οκτώβριο του 2020, 310 containerships βρίσκονταν υπό ναυπήγηση (χαμηλό δεκαετίας) και πλέον ο αριθμός αυτός έχει ανέλθει σε υψηλά δεκαετίας, στα 867 πλοία. Πρόκειται για αύξηση 180% σε μόλις ενάμιση χρόνο.
Προς επίρρωσιν των ανωτέρω, παρατίθενται οι αναλογίες του orderbook προς τον στόλο. Τον Απρίλιο του 2012, τα ratio για τα bulkers και τα tankers ήταν 34% και 17% αντίστοιχα, ενώ πλέον κινούνται κάτω από το 7% και για τους δύο τύπους πλοίων. Πρόκειται μάλιστα για τα μικρότερα ratio από το 1996. Αντιθέτως, η αναλογία orderbook/στόλο για τα containerships παρουσιάζει αύξηση 215% από τον Οκτώβριο του 2020 και 6% από τον Απρίλιο του 2012.
Δεδομένης της υψηλής αβεβαιότητας αναφορικά με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που διέπουν τη ναυτιλία, οι πτώσεις στις παραγγελίες tankers και bulkers φαντάζουν λογικές. Τα εκρηκτικά κέρδη και οι υγιείς ισολογισμοί για την πλειονότητα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία γραμμών από τα μέσα του 2020 έχουν πυροδοτήσει το ενδιαφέρον για ανανέωση του στόλου των containerships.
Πηγή: [xclusiv] Weekly S&P Report 18th April, 2022
Φωτό: Bernd Wuestneck/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ