Παραγγελίες: Βίοι αντίθετοι για bulkers, tankers και containerships

Παραγγελίες: Βίοι αντίθετοι για bulkers, tankers και containerships

283
Παραγγελίες: Βίοι αντίθετοι για bulkers, tankers και containerships

Πτωτική πορεία ακολουθούν οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων και bulk carriers τα τελευταία δέκα χρόνια, απόρροια των σημαντικών προκλήσεων με τις οποίες είναι αντιμέτωπες οι επιμέρους ναυτιλιακές αγορές.

Αναλυτικότερα, τα υπό ναυπήγηση bulk carriers έχουν μειωθεί από 2.500 τον Απρίλιο του 2012 σε περίπου 760 τον φετινό Απρίλιο. Παράλληλα, το orderbook των tankers ακολουθεί την ίδια πτωτική τάση και από τα 1.500 υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοια τον Απρίλιο του 2012 πλέον κινούνται στα 528. Στον αντίποδα, τα containerships βλέπουν τις παραγγελίες τους να εκτοξεύονται τα τελευταία δέκα χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι, τον Οκτώβριο του 2020, 310 containerships βρίσκονταν υπό ναυπήγηση (χαμηλό δεκαετίας) και πλέον ο αριθμός αυτός έχει ανέλθει σε υψηλά δεκαετίας, στα 867 πλοία. Πρόκειται για αύξηση 180% σε μόλις ενάμιση χρόνο.

Προς επίρρωσιν των ανωτέρω, παρατίθενται οι αναλογίες του orderbook προς τον στόλο. Τον Απρίλιο του 2012, τα ratio για τα bulkers και τα tankers ήταν 34% και 17% αντίστοιχα, ενώ πλέον κινούνται κάτω από το 7% και για τους δύο τύπους πλοίων. Πρόκειται μάλιστα για τα μικρότερα ratio από το 1996. Αντιθέτως, η αναλογία orderbook/στόλο για τα containerships παρουσιάζει αύξηση 215% από τον Οκτώβριο του 2020 και 6% από τον Απρίλιο του 2012.

Δεδομένης της υψηλής αβεβαιότητας αναφορικά με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που διέπουν τη ναυτιλία, οι πτώσεις στις παραγγελίες tankers και bulkers φαντάζουν λογικές. Τα εκρηκτικά κέρδη και οι υγιείς ισολογισμοί για την πλειονότητα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία γραμμών από τα μέσα του 2020 έχουν πυροδοτήσει το ενδιαφέρον για ανανέωση του στόλου των containerships.

Πηγή: [xclusiv] Weekly S&P Report 18th April, 2022

Φωτό: Bernd Wuestneck/ ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.