
Η ανησυχία περί αλυσιδωτών επιδράσεων του lockdown στη Σαγκάη στα logistics συνεχίζει να εντείνεται, ενώ η πόλη των 25 εκατ. κατοίκων βρίσκεται υπό αυστηρούς περιορισμούς.
Καθώς επί του παρόντος δεν υπάρχει φως στο τούνελ και ενώ οι αγορές έχουν ήδη ξεκινήσει να δέχονται παράπλευρα χτυπήματα, αβεβαιότητα επικρατεί αναφορικά με τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας βραχυπρόθεσμα.
Ειδικότερα, η ναυλαγορά των containerships κατέγραψε πτώση την προηγούμενη εβδομάδα, στο επίκεντρο της οποίας βρέθηκαν τα routes με αφετηρία τη Σαγκάη. To Bloomberg έκανε λόγο για πάνω από 190 containerships τα οποία είτε φόρτωναν είτε ανέμεναν να φορτώσουν και για πάνω από 220 bulk carriers στον λιμένα στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας. Η έλλειψη εργαζομένων προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις με τη συμφόρηση να εξαπλώνεται και σε λοιπούς κινεζικούς λιμένες.
Το ντόμινο καθυστερήσεων εκτιμάται να γίνει αισθητό στη Δύση τις επόμενες εβδομάδες ή μήνες. Η μείωση της προσφοράς των εμπορευμάτων σε συνάρτηση με τις καθυστερήσεις αναμένεται να δώσει περαιτέρω ώθηση στις πληθωριστικές πιέσεις. Επιπλέον, ακόμη και αφότου οι ροές εμπορευμάτων από την Κίνα επιστρέψουν σε κάποια κανονικότητα, η συμφόρηση δύσκολα θα εξομαλυνθεί πλήρως, με το πιθανότερο σενάριο να κάνει λόγο για μετατόπισή της. Λογικός προορισμός για πολλούς είναι η Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, η οποία θεωρείται το επόμενο hot-spot συμφόρησης των εφοδιαστικών αλυσίδων.
Υπό τη δαμόκλεια σπάθη προκλήσεων που επισκιάζουν τις προοπτικές του παγκόσμιου εμπορίου, αξιωματούχοι του Πεκίνου τονίζουν την ανάγκη σταθεροποίησης των κινεζικών αλυσίδων εφοδιασμού. Στα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν πιο άμεσα συμπεριλαμβάνονται η συμφόρηση στους δρόμους και τους λιμένες, η έλλειψη εργαζομένων και η παύση της βιομηχανικής παραγωγής.
Παράλληλα, αβέβαιη παραμένει και η επίδραση στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αν και τα σημάδια δεν είναι ενθαρρυντικά. Ένας εκ των σημαντικότερων παραγόντων επί του παρόντος φαντάζει ο πληθωρισμός. Η αγοραστική δύναμη των πολιτών ανά τον κόσμο έχει δεχθεί ισχυρά χτυπήματα τους τελευταίους μήνες και ένα νέο κύμα ανόδου δύναται να θέσει φρένο στη ζήτηση, μειώνοντας κατ’ επέκταση στον ορίζοντα και τη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων. Την ίδια ώρα, οι απρόσμενες καθυστερήσεις επιδρούν σημαντικά στα χρονοδιαγράμματα των εταιρειών, διακινδυνεύοντας την κερδοφορία τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…

Τη χρηματοδότηση της προμήθειας και εγκατάστασης του νέου συστήματος γεωεντοπισμού για όλες τις σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες αναλαμβάνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του…

Αλλαγές στην ηγεσία του φορέα εκπροσώπησης των Ευρωπαίων Εφοπλιστών, της ECSA θα υπάρξουν από την 1η Ιανουαρίου 2026, με έντονο το ελληνικό «χρώμα». Συγκεκριμένα,…

Σε μία από τις σημαντικότερες κινήσεις εξωστρέφειας στην ιστορία της, η Sembcorp ανακοίνωσε την εξαγορά της αυστραλιανής Alinta Energy έναντι Enterprise $4,32 δισ., σύμφωνα…

Η ταχεία πρόοδος των ψηφιακών τεχνολογιών και της τηλεμετρίας εισάγει μια νέα εποχή για την κλάση πλοίων, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο ασφαλείς, «έξυπνες»…

Ξεκινούν οι πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου, συνολικού ύψους 22.160.000 ευρώ, για κατοίκους και επιχειρήσεις νησιών, μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων ελέγχων και την εκκαθάριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ