
Η ανησυχία περί αλυσιδωτών επιδράσεων του lockdown στη Σαγκάη στα logistics συνεχίζει να εντείνεται, ενώ η πόλη των 25 εκατ. κατοίκων βρίσκεται υπό αυστηρούς περιορισμούς.
Καθώς επί του παρόντος δεν υπάρχει φως στο τούνελ και ενώ οι αγορές έχουν ήδη ξεκινήσει να δέχονται παράπλευρα χτυπήματα, αβεβαιότητα επικρατεί αναφορικά με τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας βραχυπρόθεσμα.
Ειδικότερα, η ναυλαγορά των containerships κατέγραψε πτώση την προηγούμενη εβδομάδα, στο επίκεντρο της οποίας βρέθηκαν τα routes με αφετηρία τη Σαγκάη. To Bloomberg έκανε λόγο για πάνω από 190 containerships τα οποία είτε φόρτωναν είτε ανέμεναν να φορτώσουν και για πάνω από 220 bulk carriers στον λιμένα στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας. Η έλλειψη εργαζομένων προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις με τη συμφόρηση να εξαπλώνεται και σε λοιπούς κινεζικούς λιμένες.
Το ντόμινο καθυστερήσεων εκτιμάται να γίνει αισθητό στη Δύση τις επόμενες εβδομάδες ή μήνες. Η μείωση της προσφοράς των εμπορευμάτων σε συνάρτηση με τις καθυστερήσεις αναμένεται να δώσει περαιτέρω ώθηση στις πληθωριστικές πιέσεις. Επιπλέον, ακόμη και αφότου οι ροές εμπορευμάτων από την Κίνα επιστρέψουν σε κάποια κανονικότητα, η συμφόρηση δύσκολα θα εξομαλυνθεί πλήρως, με το πιθανότερο σενάριο να κάνει λόγο για μετατόπισή της. Λογικός προορισμός για πολλούς είναι η Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, η οποία θεωρείται το επόμενο hot-spot συμφόρησης των εφοδιαστικών αλυσίδων.
Υπό τη δαμόκλεια σπάθη προκλήσεων που επισκιάζουν τις προοπτικές του παγκόσμιου εμπορίου, αξιωματούχοι του Πεκίνου τονίζουν την ανάγκη σταθεροποίησης των κινεζικών αλυσίδων εφοδιασμού. Στα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν πιο άμεσα συμπεριλαμβάνονται η συμφόρηση στους δρόμους και τους λιμένες, η έλλειψη εργαζομένων και η παύση της βιομηχανικής παραγωγής.
Παράλληλα, αβέβαιη παραμένει και η επίδραση στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αν και τα σημάδια δεν είναι ενθαρρυντικά. Ένας εκ των σημαντικότερων παραγόντων επί του παρόντος φαντάζει ο πληθωρισμός. Η αγοραστική δύναμη των πολιτών ανά τον κόσμο έχει δεχθεί ισχυρά χτυπήματα τους τελευταίους μήνες και ένα νέο κύμα ανόδου δύναται να θέσει φρένο στη ζήτηση, μειώνοντας κατ’ επέκταση στον ορίζοντα και τη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων. Την ίδια ώρα, οι απρόσμενες καθυστερήσεις επιδρούν σημαντικά στα χρονοδιαγράμματα των εταιρειών, διακινδυνεύοντας την κερδοφορία τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ