
Η ανησυχία περί αλυσιδωτών επιδράσεων του lockdown στη Σαγκάη στα logistics συνεχίζει να εντείνεται, ενώ η πόλη των 25 εκατ. κατοίκων βρίσκεται υπό αυστηρούς περιορισμούς.
Καθώς επί του παρόντος δεν υπάρχει φως στο τούνελ και ενώ οι αγορές έχουν ήδη ξεκινήσει να δέχονται παράπλευρα χτυπήματα, αβεβαιότητα επικρατεί αναφορικά με τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας βραχυπρόθεσμα.
Ειδικότερα, η ναυλαγορά των containerships κατέγραψε πτώση την προηγούμενη εβδομάδα, στο επίκεντρο της οποίας βρέθηκαν τα routes με αφετηρία τη Σαγκάη. To Bloomberg έκανε λόγο για πάνω από 190 containerships τα οποία είτε φόρτωναν είτε ανέμεναν να φορτώσουν και για πάνω από 220 bulk carriers στον λιμένα στις αρχές της προηγούμενης εβδομάδας. Η έλλειψη εργαζομένων προκαλεί σημαντικές καθυστερήσεις με τη συμφόρηση να εξαπλώνεται και σε λοιπούς κινεζικούς λιμένες.
Το ντόμινο καθυστερήσεων εκτιμάται να γίνει αισθητό στη Δύση τις επόμενες εβδομάδες ή μήνες. Η μείωση της προσφοράς των εμπορευμάτων σε συνάρτηση με τις καθυστερήσεις αναμένεται να δώσει περαιτέρω ώθηση στις πληθωριστικές πιέσεις. Επιπλέον, ακόμη και αφότου οι ροές εμπορευμάτων από την Κίνα επιστρέψουν σε κάποια κανονικότητα, η συμφόρηση δύσκολα θα εξομαλυνθεί πλήρως, με το πιθανότερο σενάριο να κάνει λόγο για μετατόπισή της. Λογικός προορισμός για πολλούς είναι η Ανατολική Ακτή των ΗΠΑ, η οποία θεωρείται το επόμενο hot-spot συμφόρησης των εφοδιαστικών αλυσίδων.
Υπό τη δαμόκλεια σπάθη προκλήσεων που επισκιάζουν τις προοπτικές του παγκόσμιου εμπορίου, αξιωματούχοι του Πεκίνου τονίζουν την ανάγκη σταθεροποίησης των κινεζικών αλυσίδων εφοδιασμού. Στα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν πιο άμεσα συμπεριλαμβάνονται η συμφόρηση στους δρόμους και τους λιμένες, η έλλειψη εργαζομένων και η παύση της βιομηχανικής παραγωγής.
Παράλληλα, αβέβαιη παραμένει και η επίδραση στη ναυτιλιακή βιομηχανία, αν και τα σημάδια δεν είναι ενθαρρυντικά. Ένας εκ των σημαντικότερων παραγόντων επί του παρόντος φαντάζει ο πληθωρισμός. Η αγοραστική δύναμη των πολιτών ανά τον κόσμο έχει δεχθεί ισχυρά χτυπήματα τους τελευταίους μήνες και ένα νέο κύμα ανόδου δύναται να θέσει φρένο στη ζήτηση, μειώνοντας κατ’ επέκταση στον ορίζοντα και τη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων. Την ίδια ώρα, οι απρόσμενες καθυστερήσεις επιδρούν σημαντικά στα χρονοδιαγράμματα των εταιρειών, διακινδυνεύοντας την κερδοφορία τους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εμφανώς συγκινημένος, ο νέος πάπας, Λέων 14ος, βγήκε στο μπαλκόνι της βασιλικής του Αγίου Πέτρου και χαιρέτισε το πλήθος που είχε συγκεντρωθεί από νωρίς…
Τελευταία Ενημέρωση: Πέμπτη 08/05 – 20.00 Λευκός καπνός υψώθηκε από την Καπέλα Σιξτίνα και οι καμπάνες της βασιλικής του Αγίου Πέτρου σήμαναν, σημάδι ότι…
Η ανάγκη μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, πέραν της χρήσης καινοτόμων τεχνολογιών και νέων καυσίμων στα πλοία, φέρνει στο προσκήνιο κανονιστικές πρωτοβουλίες τόσο…
Στην υπογραφή μιας σημαντικής συμφωνίας προέβη πρόσφατα η αμερικανική Commonwealth LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η Commonwealth LNG υπέγραψε συμφωνία πώλησης και αγοράς…
Σε απρόσμενο «νικητή» της εμπορικής κόντρας Πεκίνου-Ουάσιγκτον φαίνεται πως εξελίσσονται οι αποστολές σιτηρών της Βραζιλίας. Σύμφωνα με στοιχεία της BIMCO, την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου 2025,…
Στη «δίνη» του εμπορικού πολέμου που έχει πυροδοτήσει η επιθετική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ φαίνεται να βρίσκεται (και) ο κλάδος των επιβατικών αερομεταφορών των…
Τα τελευταία δεδομένα για τα διυλιστήρια των ΗΠΑ αναμένεται να επιδράσουν θετικά στη ζήτηση για MR tankers. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη έκθεσή της…
Με διπλό ρεκόρ ολοκληρώθηκε ο Απρίλιος για το Βιετνάμ, το οποίο «είδε» τις εισαγωγές από την Κίνα και τις εξαγωγές προς τις ΗΠΑ να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ