
Η επιμένουσα κρίση στην Ανατολική Ευρώπη έχει σημαντικές επιδράσεις τόσο σε ανθρωπιστικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο.
Στην προσπάθειά τους να θέσουν φρένο στις βλέψεις της Ρωσίας, πληθώρα κυβερνήσεων, όπως εκείνη της Ιαπωνίας, επέβαλαν κυρώσεις ενάντια στη Μόσχα, προκαλώντας αλαλούμ στην παγκόσμια οικονομία. Στο πλαίσιο αυτό, η βιομηχανία της Ιαπωνίας βρίσκεται αντιμέτωπη με νέους σκοπέλους.
Ειδικότερα, επί του παρόντος είναι δύσκολο να βρεθούν εναλλακτικές του ρωσικού θερμικού άνθρακα για τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, αναφέρει το Reuters. Ο θερμικός άνθρακας που χρησιμοποιείται για την ηλεκτροπαραγωγή συνιστά σημαντικό μέρος της ηλεκτροπαραγωγής της Ιαπωνίας. Συγκεκριμένα, το δημοσιονομικό έτος του 2020, το 31% της ηλεκτροπαραγωγής της έγινε μέσω της καύσης του ορυκτού αγαθού. Το ίδιο έτος, οι εισαγωγές ρωσικού άνθρακα αντιστοιχούσαν στο 12,5% των συνολικών εισαγωγών άνθρακα της Ιαπωνίας. Ακόμη, το 2021 η Ιαπωνία εισήγαγε σχεδόν 14 εκατ. τόνους θερμικού άνθρακα από τη Ρωσία.
Συνεπώς, η αγορά των bulk carriers αναμένεται να επηρεαστεί, καθώς η παρούσα κατάσταση είτε θα οδηγήσει σε νέα routes προκειμένου να διασφαλιστούν οι ενεργειακές ανάγκες της Ιαπωνίας είτε σε μείωση των δρομολογίων λόγω της μειωμένης προσφοράς.
Παράλληλα, η υφιστάμενη κατάσταση δύναται να ευνοήσει την ατζέντα του πρωθυπουργού Κισίντα όσον αφορά την πυρηνική ενέργεια. Μια τέτοια εξέλιξη θα επιφέρει δομικές αλλαγές μεσοπρόθεσμα, καθώς σημαντικό μέρος της ηλεκτροπαραγωγής της Ιαπωνίας θα πραγματοποιείται μέσω εργοστασίων πυρηνικής ενέργειας.
Φωτό: Ömer Serdar Ören/ Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με ανακοίνωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Την καθοδική τους πορεία συνέχισαν οι ναύλοι των containerships την προηγούμενη εβδομάδα, με τη ναυλαγορά να καταγράφει απώλειες για τέταρτη διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ