Bulk carriers και ο παράγοντας «Ιαπωνία»

Bulk carriers και ο παράγοντας «Ιαπωνία»

271
Bulk carriers και ο παράγοντας «Ιαπωνία»

Η επιμένουσα κρίση στην Ανατολική Ευρώπη έχει σημαντικές επιδράσεις τόσο σε ανθρωπιστικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο.

Στην προσπάθειά τους να θέσουν φρένο στις βλέψεις της Ρωσίας, πληθώρα κυβερνήσεων, όπως εκείνη της Ιαπωνίας, επέβαλαν κυρώσεις ενάντια στη Μόσχα, προκαλώντας αλαλούμ στην παγκόσμια οικονομία. Στο πλαίσιο αυτό, η βιομηχανία της Ιαπωνίας βρίσκεται αντιμέτωπη με νέους σκοπέλους.

Ειδικότερα, επί του παρόντος είναι δύσκολο να βρεθούν εναλλακτικές του ρωσικού θερμικού άνθρακα για τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, αναφέρει το Reuters. Ο θερμικός άνθρακας που χρησιμοποιείται για την ηλεκτροπαραγωγή συνιστά σημαντικό μέρος της ηλεκτροπαραγωγής της Ιαπωνίας. Συγκεκριμένα, το δημοσιονομικό έτος του 2020, το 31% της ηλεκτροπαραγωγής της έγινε μέσω της καύσης του ορυκτού αγαθού. Το ίδιο έτος, οι εισαγωγές ρωσικού άνθρακα αντιστοιχούσαν στο 12,5% των συνολικών εισαγωγών άνθρακα της Ιαπωνίας. Ακόμη, το 2021 η Ιαπωνία εισήγαγε σχεδόν 14 εκατ. τόνους θερμικού άνθρακα από τη Ρωσία.

Συνεπώς, η αγορά των bulk carriers αναμένεται να επηρεαστεί, καθώς η παρούσα κατάσταση είτε θα οδηγήσει σε νέα routes προκειμένου να διασφαλιστούν οι ενεργειακές ανάγκες της Ιαπωνίας είτε σε μείωση των δρομολογίων λόγω της μειωμένης προσφοράς.

Παράλληλα, η υφιστάμενη κατάσταση δύναται να ευνοήσει την ατζέντα του πρωθυπουργού Κισίντα όσον αφορά την πυρηνική ενέργεια. Μια τέτοια εξέλιξη θα επιφέρει δομικές αλλαγές μεσοπρόθεσμα, καθώς σημαντικό μέρος της ηλεκτροπαραγωγής της Ιαπωνίας θα πραγματοποιείται μέσω εργοστασίων πυρηνικής ενέργειας.

Φωτό: Ömer Serdar Ören/ Unspash

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.