
Η αγορά πετρελαίου έχει καταγράψει ράλι τους τελευταίους μήνες, το οποίο έχει ενταθεί από τα τέλη Φεβρουαρίου, όταν και ξεκίνησε η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Οι καλπάζουσες τιμές των ενεργειακών αγαθών συνιστούν, μεταξύ άλλων, απόρροια της ανησυχίας που επικρατεί αναφορικά με την ενεργειακή ασφάλεια πολλών χωρών, λόγω της εξάρτησής τους από τη Ρωσία. Εν μέσω των παραπάνω συνιστωσών, οι ΗΠΑ αποφάσισαν την αποδέσμευση 180 εκατ. βαρελιών πετρελαίου από τα Στρατηγικά Πετρελαϊκά Αποθέματά τους, αρχής γενομένης από τον Μάιο και για το επόμενο εξάμηνο, ενώ αντίστοιχη απόφαση για 120 εκατ. βαρέλια αναμένεται να ανακοινώσει και ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας. Στο πλαίσιο αυτό, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το πώς θα επηρεαστούν τα δεξαμενόπλοια, των οποίων η ναυλαγορά βρίσκεται σε παρατεταμένη νωχελικότητα.
Το κατά πόσο θα επηρεαστούν τα δεξαμενόπλοια βραχυπρόθεσμα εξαρτάται από το πώς θα αξιοποιηθούν οι αποδεσμευμένες ποσότητες. Πιο συγκεκριμένα, εφόσον κάποιο μέρος των ποσοτήτων εξαχθεί, η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων δύναται να ευνοηθεί.
Ωστόσο, τα δεξαμενόπλοια αναμένεται να ευνοηθούν περαιτέρω όταν έρθει η ώρα τα Στρατηγικά Πετρελαϊκά Αποθέματα των χωρών να αναπληρωθούν. Άλλωστε, οι προαναφερθείσες ποσότητες δεν είναι οι μόνες που έχουν αποδεσμευτεί από τα SRPs διεθνώς. Υπενθυμίζεται ότι, στις αρχές Μαρτίου, οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν την αποδέσμευση 30 εκατ. βαρελιών πετρελαίου, ενώ ο ΙΕΑ την αποδέσμευση 60 εκατ. βαρελιών πετρελαίου. Ένα σημαντικό μέρος των ποσοτήτων αυτών θα χρειαστεί να αναπληρωθεί μέσω εισαγωγών, δίνοντας ώθηση στη ναυλαγορά των tankers.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ