
Παρά τη διεθνή κατακραυγή και τις κυρώσεις πολλών χωρών εναντίον της Ρωσίας, οι εξαγωγές ρωσικού σιταριού παραμένουν σε φυσιολογικά επίπεδα τον Μάρτιο.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις των IKAR και Sovecon, η Ρωσία τον Μάρτιο θα εξαγάγει πάνω από 2 εκατ. τόνους σιτηρών, δείγμα ότι ρωσικά φορτία συνεχίζουν να εισάγονται από πολλές χώρες. Η εικόνα ωστόσο ενδέχεται να διαφοροποιηθεί τους προσεχείς μήνες, καθώς μπορεί να υπάρχουν στα σκαριά νέα συμβόλαια, τα οποία όμως είναι αμελητέα έναντι προηγούμενων ετών. Πάντως, ο γενικός διευθυντής της IKAR, Dmitry Rylko, σημειώνει ότι οι εξαγωγές σιτηρών κινούνται ως επί το πλείστον αρκετά ομαλά από τα ρωσικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας.
Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία έχει φέρει τα πάνω κάτω στο διεθνές εμπόριο σιτηρών, με τον πληθωρισμό να χτυπά ήδη αρκετές οικονομίες. Τα λιμάνια της Ουκρανίας είναι κλειστά και οι αγοραστές αναζητούν νέους προμηθευτές σιτηρών δυτικά της Μαύρης Θάλασσας, όπως σε Ρουμανία ή Βουλγαρία. Την ίδια ώρα, η Ινδία βρίσκεται σε τελικές συνομιλίες με την Αίγυπτο για την τροφοδοσία της τελευταίας με σιτάρι, ενώ σε στάδιο διαπραγματεύσεων βρίσκεται η Ινδία και με τις Τουρκία και Κίνα.
Μεγάλοι commodity traders αντιδρούν διαφορετικά στο ρευστό αυτό περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί. Η Bunge Ltd. ανέστειλε όλες τις εξαγωγικές της δραστηριότητες από τη Ρωσία, ενώ η Viterra ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να επιχειρεί στη Ρωσία, σε συμμόρφωση όμως με τις υπάρχουσες κυρώσεις. Τέλος, η Cargill Inc. δήλωσε ότι θα περιορίσει τις δραστηριότητές της, αλλά οι «απαραίτητες» εγκαταστάσεις τροφίμων και ζωοτροφών στη χώρα θα εξακολουθήσουν να λειτουργούν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ