
O ελληνόκτητος στόλος έχει καταγράψει σημαντική άνοδο με την πάροδο των ετών, η οποία συνεχίστηκε και εντός του προηγούμενου έτους.
Ειδικότερα, από τον Μάρτιο του 2021 έως και τον Μάρτιο του 2022 ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε κατά 102 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 4,9 εκατ. dwt. Ωστόσο, η αύξηση δεν ήταν καθολική για κάθε τύπο πλοίου. Πιο συγκεκριμένα, οι στόλοι των oil tankers και των containerships κατέγραψαν πτώση σε όρους dwt.
Αντιθέτως, μικρή άνοδος σημειώθηκε στον στόλο των chemical και product tankers και σημαντική άνοδος στον στόλο των liquefied gas carriers και των ore και bulk carriers.
Σε γενικότερο πλαίσιο, ο ελληνόκτητος στόλος κρατάει τα ηνία του παγκόσμιου στόλου tankers. Συγκεκριμένα, πάνω από ένα στα τέσσερα tankers (26%) του παγκόσμιου στόλου είναι ελληνόκτητο. Ακόμη, το αντίστοιχο ποσοστό για τα ore και bulk carriers είναι ίσο με 15% και για τα liquefied gas carriers ίσο με 12%. Σήμερα, ο ελληνόκτητος στόλος αντιστοιχεί στο 15,3% του παγκόσμιου στόλου σε όρους dwt.
Η εντυπωσιακή αυξητική πορεία του ελληνόκτητου στόλου εντός της χιλιετίας καθίσταται εμφανής όταν συγκρίνουμε το μέγεθός του τα τελευταία 20 έτη. Τον Μάρτιο του 2002, η συνολική χωρητικότητα του ελληνόκτητου στόλου ήταν ίση με 164.613.935 dwt. Σήμερα, η συνολική χωρητικότητά του είναι ίση με 355.342.694 dwt. Συνεπώς, εντός είκοσι ετών, ο ελληνόκτητος στόλος κατέγραψε άνοδο ίση με 116% σε όρους χωρητικότητας.
Πηγή: GSCC/IHS Markit
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ