
Η ιταλική εταιρεία Eni δεν θα αποπληρώσει τις προμήθειες ρωσικού φυσικού αερίου σε ρούβλια, καθώς δεν «δύναται να κάνει κάτι τέτοιο», όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ιταλικής εταιρείας ενέργειας Claudio Descalzi, μιλώντας στο Παγκόσμιο Φόρουμ Ενέργειας στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.
Ερωτηθείς σε πάνελ ομιλητών για τις σχέσεις της Eni με τη ρωσική αγορά ενέργειας, ο Ιταλός αξιωματούχος παραδέχτηκε ότι η εταιρεία συνεχίζει να αγοράζει ρωσικό πετρέλαιο και φυσικό αέριο, αλλά έχει ήδη ανακοινώσει την αποχώρηση από το έργο Blue Stream, που υλοποιούσε από κοινού με ρωσικές εταιρείες, ενώ τα κοινά έργα εκμετάλλευσης με τη Rosneft έχουν παγώσει από το 2014.
Διευκρίνισε μάλιστα χαρακτηριστικά ότι «δεν έχουμε περιουσιακά στοιχεία (στη Ρωσία), δεν έχουμε επενδύσεις, δεν έχουμε έργα, το θέμα είναι το φυσικό αέριο και τώρα που μας ζητούν να πληρώσουμε σε ρούβλια έγινε πολύ δύσκολο να το αγοράσουμε, γιατί δεν διαθέτουμε (ρούβλια), και ως ρήτρα δεν υπάρχει στη σύμβαση, αφού η συμφωνία ορίζει αποπληρωμές σε ευρώ και δεν μπορεί να αλλάξει αυτός ο όρος μονομερώς». Επιπλέον, πρόσθεσε ότι, αν και το φυσικό αέριο από τη Ρωσία ρέει προς την Ιταλία κανονικά μέσω Ουκρανίας αυτή τη στιγμή, αλλά η ιταλική εταιρεία «δεν γνωρίζει τι θα συμβεί στο μέλλον».
Τόνισε επίσης ότι «η Ευρώπη δεν σκέφτηκε ποτέ το μέλλον της ενεργειακής της ασφάλειας» και παραδέχτηκε ότι τα ενεργειακά αποθέματα της Αφρικής μπορεί να γίνουν η εναλλακτική λύση για το ρωσικό φυσικό αέριο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ