Πώς συντίθεται το παζλ των θαλάσσιων μεταφορών

Πώς συντίθεται το παζλ των θαλάσσιων μεταφορών

123
Πώς συντίθεται το παζλ των θαλάσσιων μεταφορών

Καθώς οι εχθροπραξίες στην Ουκρανία παραμένουν και συνεπώς η Μαύρη Θάλασσα καθίσταται κάτι σαν «απαγορευμένη ζώνη» για την εμπορική ναυτιλία, η Ινδία εξετάζει τις εναλλακτικές επιλογές της για τη μεταφορά εμπορευμάτων της.

Σύμφωνα με την ψηφιακή έκδοση της εφημερίδας Financial Express, το στρατηγικής σημασίας λιμάνι Chabahar στο Ιράν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τις εξαγωγές εμπορευμάτων της Ινδίας στις χώρες της Κοινοπολιτείας Ανεξάρτητων Κρατών (KAK).

Εμπειρογνώμονες σε θέματα εμπορίου και αξιωματούχοι σημειώνουν στη Financial Express ότι η κυβέρνηση εξετάζει μία ακόμη επιλογή: τη διά θαλάσσης μεταφορά εμπορευμάτων μέχρι το κινεζικό λιμάνι Qingdao και από εκεί στις χώρες της KAK με τη χρήση σιδηροδρόμου.

Χώρες της ΚΑΚ είναι η Ρωσία, η Ουκρανία, η Αρμενία, το Αζερμπαϊτζάν, η Λευκορωσία, το Καζακστάν, το Κιργιστάν, η Μολδαβία, το Τατζικιστάν, το Ουζμπεκιστάν και το Τουρκμενιστάν. Οι ινδικές εξαγωγές προς αυτές τις χώρες το περασμένο οικονομικό έτος αυξήθηκαν κατά 24% σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο οικονομικό έτος, στα $4 δισ. Η Ρωσία και η Ουκρανία αντιπροσώπευσαν πάνω από το 80% των εν λόγω ροών.

Αξιωματούχος της ινδικής κυβέρνησης σημειώνει στη Financial Express ότι, εάν ο πόλεμος συνεχιστεί, οι εξαγωγές στις χώρες της ΚΑΚ θα καταστούν ακόμα πιο δύσκολες. Στο πλαίσιο αυτό, το λιμάνι Chabahar αποτελεί την καλύτερη επιλογή. Άλλωστε, μέσω του ιρανικού λιμένα, το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων σε containers από την Ινδία προς τις χώρες της ΚΑΚ είναι μειωμένο κατά ένα πέμπτο. Το λιμάνι Chabahar είναι εύκολα προσβάσιμο από τη δυτική ακτή της Ινδίας, ενώ εξαιρείται από τις αμερικανικές κυρώσεις.

Το Qingdao είναι επίσης μια εναλλακτική, ωστόσο με το υφιστάμενο επίπεδο συμφόρησης λόγω της πανδημίας, το κινεζικό λιμάνι χάνει πόντους έναντι του Chabahar.

Ακολουθήστε τα Ναυτικά Χρονικά στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την ελληνική Nαυτιλία, τις Μεταφορές και το Διεθνές Εμπόριο.