
Η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων έχει μεν καταγράψει βελτίωση, όχι όμως αισθητή, ακολουθώντας τα παρατεταμένα χαμηλά επίπεδά της, με εξαίρεση κάποια routes στην Ανατολική Ευρώπη, στα οποία οι ναύλοι έχουν εκτοξευτεί. Στο πλαίσιο αυτό και καθώς η πληθώρα κυρώσεων που έχουν επιβληθεί δημιουργούν κομφούζιο, το τοπίο της προσφοράς των δεξαμενόπλοιων παραμένει θολό.
Τις τελευταίες εβδομάδες, αναλυτές έκαναν λόγο για χάραξη νέας πορείας από πλευράς ρωσικών πλοίων, διερωτώμενοι για πιθανές επιπτώσεις μιας τέτοιας εξέλιξης στα επίπεδα των ναύλων, με επίκεντρο τα Aframaxes, που χρησιμοποιούνται κατά κόρον σε routes της Μαύρης Θάλασσας. Δεδομένου ότι η κατάσταση στη Μαύρη Θάλασσα και την Αζοφική Θάλασσα είναι ιδιαίτερα επισφαλής, αναλυτές και κύκλοι της αγοράς ανέμεναν ότι πολλά δεξαμενόπλοια θα συγκεντρώνονταν σε άλλες περιοχές που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο θαλάσσιο εμπόριο υγρών φορτίων. Ωστόσο, επί του παρόντος, η συγκέντρωση πλοίων στον Αραβικό Κόλπο, με επίκεντρο τα routes από τον Αραβικό Κόλπο προς την Άπω Ανατολή, δεν είναι σημαντική.
Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της Signal Ocean Platform, η προσφορά των Aframaxes δεν έχει καταγράψει σημαντικές αλλαγές. Στην ευρύτερη περιοχή του Αραβικού Κόλπου, και δη στον λιμένα Umm Qasr του Ιράκ, η προσφορά των Aframaxes ήταν ίση με 14 πλοία την Παρασκευή 18 Μαρτίου, ενώ, εντός του 2022, το εύρος της έχει διαμορφωθεί μεταξύ 10 και 25 πλοίων. Την ίδια ώρα, στην Ερυθρά Θάλασσα, και δη στον λιμένα Yanbu της Σαουδικής Αραβίας, η προσφορά Aframaxes ήταν ίση με 12 πλοία την Παρασκευή 18 Μαρτίου, με το εύρος του έτους να έχει επί του παρόντος διαμορφωθεί εντός του έτους στα 5-27 πλοία.
Σε ό,τι αφορά τη ναυλαγορά, αυτή κατέγραψε άνοδο στα τέλη Φεβρουαρίου, λίγο αφότου ξεκίνησε η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, και έκτοτε έχει διατηρηθεί σε υψηλότερα επίπεδα ναύλων έναντι των τελευταίων τριών μηνών. Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με δεδομένα της Signal Ocean Platform, οι ναύλοι στα routes από τον Αραβικό Κόλπο στην Άπω Ανατολή έχουν διαμορφωθεί σε Worldscale 140, αφότου σημείωσαν υψηλό του 2022 ίσο με Worldscale 167,5 στις αρχές Μαρτίου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Σε μια περίοδο που η ναυτιλία διασχίζει ολοένα και πιο ασταθή γεωπολιτικά ύδατα, η ΔΟΜ (Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων Μεταφορών-ITF), εξέφρασε την ανησυχία της στην…
Περίπου 1.000 πτήσεις ματαιώθηκαν κατά τη διάρκεια της δεύτερης ημέρας απεργίας των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, στη Γαλλία την Παρασκευή 4 Ιουλίου. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ