
Το κύτος του Endurance, το πλοίο του βρετανού εξερευνητή Ερνεστ Σάκλετον, που συνεθλίβη από τους πάγους το 1915 ανοικτά της Ανταρκτικής, ανακαλύφθηκε στην θάλασσα του Γουέντελ σε βάθος 3.000 μέτρων, ανακοίνωσε η εξερευνητική αποστολή που οργανώθηκε από το Falklands Maritime Heritage Trust.
«Είμαστε πολύ συγκινημένοι για τον εντοπισμό του Endurance και την λήψη οπτικού υλικού», δήλωσε ο Μανσούν Μπάουντ, επικεφαλής της αποστολής. «Είναι μακράν το ομορφότερο ξύλινο κύτος που έχω ποτέ δει. Στέκεται όρθιο, πολύ υπερήφανο στον βυθό της θάλασσας, ανέπαφο, σε καταπληκτική κατάσταση», πρόσθεσε. «Μπορούμε ακόμη και να διαβάσουμε το όνομα Endurance χαραγμένο κυκλικά στην πρύμνη».
Το κύτος του Endurance εντοπίσθηκε σε απόσταση έξι περίπου χιλιομέτρων από τον τόπο του ναυαγίου. Η εξερευνητική αποστολή, αποτελούμενη από εκατό περίπου μέλη, αναχώρησε από το Κέιπ Τάουν στις 5 Φεβρουαρίου επιβαίνοντας σε νοτιοαφρικανικό παγοθραυστικό, ελπίζοντας ότι θα εντοπίσει το ναυαγισμένο πλοίο του Ερνεστ Σάκλετον πριν από το τέλος του καλοκαιριού στο νότιο ημισφαίριο.
Το Endurance απέπλευσε από την βρετανική νήσο της Νότιας Γεωργίας, στον νότιο Ατλαντικό, στο τέλος του 1914 μεταφέροντας την εξερευνητική αποστολή Imperial Trans-Antarctic υπό τον Σάκλετον, στην πρώτη απόπειρα διάσχισης της ηπείρου της Ανταρκτικής, από την Θάλασσα Γουέντελ στην Θάλασσα Ρος, μέσω του νότιου πόλου.
Όμως, τον Ιανουάριο 1915, το πλοίο παγιδεύτηκε στους πάγους της Θάλασσας Γουέντελ, κοντά στον παγετώνα Λάρσεν, όπου παρέμεινε εγκλωβισμένο επί μήνες, συνεθλίβη σιγά σιγά και βυθίστηκε τον Νοέμβριο 1915 σε βάθος 3.000 μέτρων.
Η αποστολή έγινε θρύλος εξαιτίας των συνθηκών επιβίωσης του πληρώματος που κατασκήνωσε επί μήνες στον όγκο του πάγου πριν αυτός σπάσει, στην συνέχεια μεταφέρθηκε με σωστικές λέμβους στο αφιλόξενο παγωμένο νησί του Ελέφαντα. Αλλά και εξαιτίας του τολμηρού περίπλου του ίδιου του Ερνεστ Σάκλετον, ο οποίος έφυγε με λέμβο του Endurance και μικρό αριθμό μελών του πληρώματος για να αναζητήσει βοήθεια στην νήσο της Νότιας Γεωργίας και κατορθώνοντας έτσι να διασώσει ολόκληρο το πλήρωμά του.
Η αποστολή Endurance22 αναζήτησης του πλοίου του Σάκλετον χρησιμοποίησε τεχνολογίες αιχμής και ειδικότερα δύο υποβρύχια drones για την εξερεύνηση της θαλάσσιας ζώνης που περιγράφεται από τον ίδιο τον Σάκλετον ως «η χειρότερη περιοχή της χειρότερης θάλασσας στον κόσμο».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Falklands Maritime Heritage Trust
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ