
Όλες οι εναλλακτικές για κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας είναι στο τραπέζι, αλλά εάν η Ευρωπαϊκή Ένωση επιβάλει κυρώσεις στην ενέργεια, όλες οι χώρες-μέλη της ΕΕ πρέπει να είναι σε θέση να σηκώσουν το βάρος, δήλωσε την Τρίτη 8 Μαρτίου στο Βίλνιους ο Ολλανδός υπουργός Εξωτερικών Βόπκε Χούκστρα.
Παράλληλα, ο εκτελεστικός βραχίονας της Ευρωπαϊκής Ένωσης καταρτίζει ένα σχέδιο για να τερματίσει την εξάρτηση του μπλοκ από το ρωσικό φυσικό αέριο, με το οποίο οι ανάγκες σε εισαγωγές θα περικοπούν κατά σχεδόν 80% φέτος, σύμφωνα με δύο αξιωματούχους που έχουν γνώση του θέματος.
Σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναθεωρεί την ενεργειακή στρατηγική της ώστε να περιορίσει την επιρροή του Κρεμλίνου. Το σχέδιο, που πρόκειται να παρουσιαστεί την Τρίτη 8 Μαρτίου, θα προτείνει βήματα όπως είναι η εκμετάλλευση νέων προμηθειών φυσικού αερίου και η αύξηση της ενεργειακής απόδοσης ήδη από φέτος, είπε ο ένας από τους αξιωματούχους. Ο στόχος είναι να απεξαρτηθεί η Ευρώπη από τον μεγαλύτερο προμηθευτή ορυκτών καυσίμων πολύ πριν από το 2030, νωρίτερα από όσο προβλεπόταν μέχρι τώρα.
Προκειμένου το σχέδιο να έχει κάποια πιθανότητα επιτυχίας θα χρειαστεί να συμφωνήσουν οι χώρες μέλη, πολλές εκ των οποίων αισθάνονται ήδη άβολα με τις επενδύσεις που απαιτούνται για να υλοποιηθούν τα σχέδια ενεργειακής μετάβασης της Επιτροπής και τώρα αγωνίζονται για να περιορίσουν τις πολιτικές επιπτώσεις και το αυξημένο ενεργειακό κόστος.
Επιπλέον, σύμφωνα με δημοσίευμα του ιαπωνικού πρακτορείου ειδήσεων KyodoNews, η Ιαπωνία βρίσκεται σε συνομιλίες με τις ΗΠΑ και την ΕΕ αναφορικά με πιθανή επιβολή κυρώσεων στο ρωσικό πετρέλαιο. Σε ίδιο μήκος κύματος δείχνει να κινείται και το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο ανακοίνωσε πως επίσης εξετάζει την απαγόρευση εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου.
Στον αντίποδα, η Ρωσία προειδοποιεί ότι το πετρέλαιο θα ξεπεράσει τα $300/βαρέλι, εάν οι ΗΠΑ και η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγορεύσουν τις εισαγωγές από τη Ρωσία.
Φωτό: Marie Sjödin/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ